KTR 2014: Grand Prix za akcję Frugo, nagrody dla DDB i Maspexu
W tegorocznym Polskim Konkursie Reklamy KTR Grand Prix przyznano kampanii „Kulturyzator Frugo” na Wykopie. Agencją roku została DDB Warszawa, reklamodawcą roku - Grupa Maspex Wadowice, a nagrodę klubu KTR otrzymała kampania „Bardzo dobre maniery” PCK.
Akcja „Kulturyzator Frugo” była prowadzona w czerwcu ub.r. w ramach kampanii reklamującej ten napój jako „owoc kultury” (przeczytaj o niej więcej). W serwisie Wykop.pl potoczne i wulgarne słowa we wpisach internautów były zamieniane na łagodniejsze określenia typu „huncwot”, „bździągwa”, „zacietrzewiam się” czy „zaiwaniaj”. Akcję wspólnie z FoodCare’em, producentem Frugo, realizowała agencja FaceAddicted.
Ogółem w konkursie przyznano 28 złotych nagród, 42 srebrne i 64 brązowe. Najwięcej rozdano ich za prace w kategoriach Media Interaktywne i Warsztat Film/Radio. Wszystkie 756 zgłoszonych projektów - pochodzących od 242 podmiotów - oceniało 100-osobowe jury pod przewodnictwem Jeffa Benjamina, chief creative officera w JWT North America/JWT New York.
Kategoria | Nominacje | Brąz | Srebro | Złoto |
Design | 21 | 8 | 5 | 4 |
Druk | 1 | 7 | 1 | 1 |
Film | 8 | 7 | 5 | 1 |
Kampania | 4 | 6 | 3 | 1 |
Media | 9 | 5 | 1 | 5 |
Radio | 0 |
| 1 |
|
Active Advertising | 9 | 11 | 6 | 1 |
Media Interaktywne | 16 | 14 | 3 | 4 |
Fotografia | 21 | 3 | 3 | 4 |
Ilustracja | 25 | 3 | 7 | 3 |
Warsztat Film/Radio | 9 | 10 | 7 | 4 |
SUMA | 123 | 74 | 42 | 28 |
Tytuł agencji roku otrzymała DDB Warszawa, która zdobyła 13 nagród (jedną wspólnie z Platige Image), w tym trzy złota (dwa za spoty napoju Tiger, jedno za outdoorową reklamę McDonald’s). Kolejna w rankingu agencji Havas Worldwide Warsaw otrzymała 10 nagród (dwa złota), Saatchi & Saatchi Interactive Solutions zdobyło 9 nagród, a McCann Worldgroup - 6 (dwa złota).
Agencja | Punkty |
DDB Warszawa | 49 |
Havas Worldwide Warsaw | 33,75 |
Saatchi & Saatchi Interactive Solutions | 27,25 |
Mccann Worldgroup | 23,75 |
Cheil Poland | 20 |
Ogilvy & Mather Advertising | 18,5 |
K2 | 17,5 |
Super Super | 16 |
180heartbeats + Jung v. Matt | 15 |
Brain | 14 |
Reklamodawcą roku została Grupa Maspex Wadowice (producent Tigera), a nagrodę klubu KTR otrzymała kampania „Bardzo dobre maniery” Polskiego Czerwonego Krzyża zrealizowana przez Cheil Poland, której przyznano Grand Prix w tegorocznym konkursie Innovation Award Media Trendy (zobacz jego szczegółowe wyniki).
Na kolejnych podstronach pełny wykaz prac nagrodzonych w konkursie KTR 2014
Podczas Gali KTR wręczono również nagrody w konkursie Young Creatives. Spośród 89 teamów nagrodę, wyjazd na światowe finały podczas tegorocznego festiwalu Cannes Lions, zdobyło sześć.
kategoria | firma | team |
PR | Havas Worldwide Warsaw | Piotr Młynek |
Maciej Sobieski | ||
Clients | Bank BPH | Rafał Marciniak |
Jan Kastory | ||
Cyber | Ogilvy & Mather Advertising | Bartłomiej Rutkowski |
Tomasz Matuszewski | ||
Design | DDB Warszawa | Emilia Szkurłat |
Tomasz Bujok | ||
Ogilvy & Marher Advertising | Kamil Kotarba | |
Marcin Pucyk | ||
Film | 180 heartbeats + Jung v. Matt/ K2 | Kuba Sagan |
Bartłomiej Walczuk |
1 2
Dołącz do dyskusji: KTR 2014: Grand Prix za akcję Frugo, nagrody dla DDB i Maspexu