Które stacje telewizyjne oglądają kobiety, a które mężczyźni?
Zarówno wśród kobiet, jak i mężczyzn liderem oglądalności jest TVP1. Zestawienie top 15 stacji z podziałem na płeć.
W okresie od 1 stycznia do 31 lipca br. udział TVP1 wśród wszystkich kobiet wyniósł 16,36 proc. Jest to o 2,31 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.
Tuż za TVP1 znalazła się TVN, której ramówka w szczególności skierowana jest dla kobiet. W analizowanym okresie miała ona 16,22 proc. udziału, czyli o 0,25 pkt. proc. mniej niż w tym samym okresie rok wcześniej.
Kolejne miejsca zajmują pozostałe dwie główne stacje naziemne. Z czwartej na trzecią pozycję awansował Polsat, który miał 14,21 proc. udziałów. Jest to jednak o 0,10 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Z ostatniego miejsca podium, na czwarte miejsce spadła TVP2 - w dół o 0,97 pkt. proc. do 13,88 proc.
W rankingu znalazła się tylko jedna stacja (TVN Style), dla której to właśnie panie są grupą docelową. Znalazła się ona bowiem dopiero na czternastej pozycji z wynikiem 0,68 proc.
Kobiety za to chętnie oglądają typowo męską stację - AXN. Znalazła się ona bowiem na dwunastej pozycji z wynikiem na poziomie 0,96 proc.
W zestawieniu znalazły się trzy główne stacje informacyjne. Piąte miejsce zajęło TVP Info (3,91 proc. udziału), szóste - TVN24 (2,88 proc.), a trzynaste - Polsat News (0,76 proc.)
Miejsca od siódmego do dziewiątego zajmują ogólnorozrywkowe stacje naziemne takie jak TV4 (2,44 proc.), TVN7 (2,16 proc.) i TV Puls (1,93 proc.). W pierwszej piętnastce znajdują się także dwie stacje dziecięce: Disney Channel (1 proc.) oraz Disney Junior (0,66 proc.), a także Polsat2 (1,33 proc.).
Kobiety | |||
01.01.2012 - 31.07.2012 | 01.01.2012 - 31.07.2011 | ||
Stacja | SHR % | Stacja | SHR % |
TVP1 | 16,36% | TVP1 | 18,67% |
TVN | 16,22% | TVN | 16,47% |
Polsat | 14,21% | TVP2 | 14,85% |
TVP2 | 13,88% | Polsat | 14,31% |
TVP INFO | 3,91% | TVP INFO | 4,17% |
TVN24 | 2,88% | TVN24 | 2,89% |
TV4 | 2,44% | TV4 | 2,27% |
TVN7 | 2,16% | TV PULS | 1,93% |
TV PULS | 1,93% | TVN7 | 1,60% |
Polsat2 | 1,33% | Polsat2 | 1,32% |
Disney Channel | 1,00% | Disney Channel | 1,16% |
AXN | 0,96% | AXN | 0,82% |
Polsat News | 0,76% | TVP Polonia | 0,73% |
TVN Style | 0,68% | Disney XD | 0,64% |
Disney Junior | 0,66% | Polsat News | 0,62% |
Z kolei wśród wszystkich mężczyzn udział liderującej TVP1 wyniósł 16,16 proc. i jest to o 1,58 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Na drugim miejscu znalazł się Polsat, który miał 14,21 proc. udziału, czyli o 0,11 pkt. proc. mniej niż w tym samym okresie rok wcześniej. Z czwartego na trzecie miejsce awansowała TVP2, która miała 11,45 proc. udziału. Jest to jednak o 0,83 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Zaś na czwarte miejsce spadła TVN (10,77 proc.; mniej o 1,51 pkt. proc.).
W rankingu piętnastu najchętniej oglądanych stacji przez panów znalazły się dwa kanały sportowe. Trzynaste miejsce zajął Eurosport (1,09 proc. udziałów) a oczko niżej sklasyfikowany został Polsat Sport (1,07 proc.).
Mężczyźni chętniej, niż kobiety oglądają stacje informacyjne: (TVP Info; 4,06 proc.), (TVN24; 3,35 proc.) i (Polsat News; 1,13 proc.), a także pozostałe ogólne stacje nadziemne: (TV4; 2,40 proc.), (TVN7; 2,39 proc.) oraz (TV Puls; 2,29 proc.).
W pierwszej piętnastce znajduje się jeszcze dziecięca stacja Cartoon Network (1,15 proc. udziału), Polsat2 (1,11 proc.), a na ostatnim miejscu w zestawieniu znalazł się dokumentalny Discovery (0,96 proc.).
Męźczyźni | |||
01.01.2012 - 31.07.2012 | 01.01.2012 - 31.07.2011 | ||
Stacja | SHR % | Stacja | SHR % |
TVP1 | 16,16% | TVP1 | 17,74% |
Polsat | 14,21% | Polsat | 14,32% |
TVP2 | 11,45% | TVN | 12,28% |
TVN | 10,77% | TVP2 | 12,28% |
TVP INFO | 4,06% | TVP INFO | 4,44% |
TVN24 | 3,35% | TVN24 | 3,40% |
TV4 | 2,40% | TV4 | 2,42% |
TVN7 | 2,39% | TVN7 | 1,80% |
TV PULS | 2,29% | TV PULS | 1,69% |
Cartoon Network | 1,15% | Cartoon Network | 1,25% |
Polsat News | 1,13% | Disney XD | 1,17% |
Polsat2 | 1,11% | Polsat2 | 1,15% |
Eurosport | 1,09% | Discovery | 1,01% |
Polsat Sport | 1,07% | Polsat News | 1,00% |
Discovery | 0,96% | Disney Channel | 0,91% |
Dołącz do dyskusji: Które stacje telewizyjne oglądają kobiety, a które mężczyźni?