Konsumenci spędzą w tym roku 800 godzin korzystając z internetu na urządzeniach mobilnych. Telewizja pozostaje najpopularniejszym medium
W tym roku ludzie na całym świecie spędzą średnio 800 godzin, czyli łącznie 33 dni, korzystając z mobilnego internetu - wynika z raportu „Media Consumption Forecasts” opublikowanego przez agencję mediową Zenith (Publicis Media). Do 2021 roku światowa średnia wzrośnie do 930 godzin, czyli 39 dni rocznie.
Od czasu pierwszej publikacji raportu w 2015 roku, średnia długość czasu, jaki ludzie na całym świecie poświęcają na korzystanie z mobilnego internetu wzrosła z 80 do 130 minut dziennie. Wzrost średnio o 13 proc. rocznie jest skutkiem dostępności przystępnych cenowo smartfonów, szybszego internetu, lepszych ekranów i innowacyjnych aplikacji.
Tempo tego wzrostu spowalnia, choć obecnie w krajach o rozwiniętych gospodarkach większość ludzi, którzy chcą mieć urządzenie mobilne, już je ma, a na pozostałych światowych rykach powszechność tych urządzeń rośnie.
Według prognozy Zenith do 2021 roku czas korzystania z internetu na urządzeniach mobilnych będzie się wydłużał średnio o 8 proc. rocznie i w 2021 roku będzie stanowił 31 proc. globalnej konsumpcji mediów (wobec 27 proc.w 2019).
Telewizja najpopularniejsza na świecie
Telewizja pozostaje wciąż najpopularniejszym medium na świecie. Według ekspertów Zenitha w tym roku przyciągnie uwagę widzów średnio przez 167 minut dziennie. Prognoza wskazuje niewielki spadek czasu oglądania − do 165 minut dziennie w 2021 roku. Nie będzie to jednak mieć wpływu na jej dominujący udział w konsumpcji mediów, który w 2021 roku wyniesie 33 proc. (wobec 35 proc. w 2019).
Mobilny internet wpłynął na ilość czasu spędzanego na konsumpcji innych − jednak nie wszystkich − konkurencyjnych względem niego mediów. Pomiędzy 2014 a 2019 rokiem średnia długość czasu poświęcanego na czytanie dzienników spadła z 17 do 11 minut dziennie. W tym samym okresie średni czas spędzany na czytaniu magazynów spadł z 8 do 4 minut dziennie, a czas oglądania telewizji − ze 171 do 167 minut dziennie. Krótszy jest również średni czas korzystania z internetu na urządzeniach desktopowych − spadł z 47 do 40 minut dziennie. Nadal rośnie natomiast czas poświęcany na słuchanie radia − z 53 do 55 minut dziennie, oraz czas spędzany w kinach, głównie za sprawą kinowego boomu frekwencyjnego w Chinach − z 1,8 do 3 minut dziennie.
Dane na temat konsumpcji dzienników i magazynów dotyczą wyłącznie drukowanych wersji, podobnie jak dane o konsumpcji telewizji i radia pokazują czas spędzony na konsumpcji tych mediów za pośrednictwem telewizorów i odbiorników radiowych. Czas konsumpcji treści prasowych, telewizyjnych i radiowych na platformach internetowych wydawców lub nadawców telewizyjnych i radiowych jest wliczany do konsumpcji internetu.
Łączny czas konsumpcji mediów rośnie do 8 godzin dziennie
Mobilny internet wpłynął też na wydłużenie czasu konsumpcji mediów. W tym roku konsumenci na świecie spędzą średnio 479 minut dziennie korzystając z mediów, podczas gdy w 2013 roku ta średnia wynosiła 420 minut. Według prognozy Zenith w 2021 roku przeciętny konsument poświęci na korzystanie z mediów 495 minut dziennie.
Tegoroczna edycja publikowanego co roku raportu Media Consumption Forecasts jest piątą z kolei. Zenith analizuje w nim zmieniające się wzorce konsumpcji mediów i przedstawia prognozy do 2021 roku. Zawarte w tegorocznej edycji raportu dane pochodzą z 57 rynków z całego świata.
Dołącz do dyskusji: Konsumenci spędzą w tym roku 800 godzin korzystając z internetu na urządzeniach mobilnych. Telewizja pozostaje najpopularniejszym medium