Koniec serwisu VUMag.pl. Onet stawia na Ofeminin
Grupa Onet-RAS Polska zawiesiła wydawanie serwisu luksusowego dla kobiet VUMag.pl - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl - Za decyzją stoją argumenty biznesowe. W segmencie marek kierowanych do kobiet koncentrujemy się obecnie na Ofeminin - uzasadnia Marta Badurek, szefowa segmentu women&lifestyle w firmie.
Ostatnie nowe artykuły pojawiły się na VUMag.pl na przełomie marca i kwietnia br. Potem serwis przestał być aktualizowany, natomiast na jego fanpage’u facebookowym zamieszczane są linki do innych witryn rozrywkowych Grupy Onet-RASP, głównie Kobieta.onet.pl i Plejada.pl.
Zawieszenie VUMag.pl spowodowało ogromnny spadek jego odwiedzialności. Według badania Gemius/PBI w styczniu br. serwis miał 1,18 mln realnych użytkowników i 10,05 mln odsłon, w lutym - 1,32 mln użytkowników i 12,77 mln odsłon, w marcu - 847,2 tys. użytkowników i 7,29 mln odsłon, natomiast w kwietniu - już tylko 209 tys. użytkowników i 480,5 tys. odsłon, a w maju - 143,3 tys. użytkowników i 316,6 tys. odsłon.
- Potwierdzamy, że serwis jest wygaszany, za decyzją stoją argumenty biznesowe - przekazała portalowi Wirtualnemedia.pl Marta Badurek, szefowa segmentu women&lifestyle w Grupie Onet-RAS Polska. - W segmencie marek kierowanych do kobiet koncentrujemy się obecnie na Ofeminin - dodała.
W sierpniu br. z Grupą Onet-RAS Polska rozstanie się Grażyna Olbrych, redaktor naczelna VUMag.pl i innych serwisów lifestylowych firmy. Natomiast w kwietniu z wydawcą pożegnała się Karina Hertel, dyrektor zarządzająca segmentu lifestylowego. Wydawcą VUMag.pl od jesieni 2015 roku była Agnieszka Wesołowska, w zespole redakcyjnym były jeszcze dziennikarki Sylwia Wamej, Katarzyna Czubak i Magdalena Linke, stylistka Dagmara Radzikowska i producent sesji zdjęciowych Marek Pietroń.
Odwiedzalność VUMag.pl w 2017 roku | ||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL | ||||
miesiąc | realni użytkownicy | odsłony | średni czas korzystania [godz:min:sek] | zasięg |
styczeń | 1 180 056 | 10 048 835 | 0:02:40 | 4,31% |
luty | 1 318 793 | 12 773 433 | 0:02:52 | 4,80% |
marzec | 847 189 | 7 293 164 | 0:02:54 | 3,06% |
kwiecień | 208 988 | 480 477 | 0:01:54 | 0,75% |
maj | 143 306 | 316 562 | 0:01:49 | 0,52% |
VUMag.pl (jego nazwa do skrót od Very Unique Magazine) został uruchomiony na początku 2013 roku. Witryna ma charakter luksusowego magazynu internetowego dla kobiet. Publikowano na niej teksty i fotoreportaże dotyczące głównie mody, urody, zakupów i show-biznesu.
W latach 2013-2015 serwis notował wyniki odwiedzalności wynoszące ok. 0,5-1 mln realnych użytkowników i 3-10 mln odsłon miesięcznie (według badania Megapanel). Dane z ub.r. są dostępne jedynie z komputerów.
W maju br. wszystkie strony i aplikacje internetowe Grupy Onet-RAS Polska zanotowały 21,15 mln realnych użytkowników i 2,81 mld odsłon, a sam portal Onet.pl - 17,92 mln użytkowników i 1,86 mln odsłon (według badania Gemius/PBI).
Odwiedzalność VUMag.pl rok po roku | ||||
(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL | ||||
miesiąc | realni użytkownicy | odsłony | średni czas korzystania [godz:min:sek] | zasięg |
marzec 2013 | 719 917 | 3 537 153 | 0:05:25 | 3,59% |
marzec 2014 | 1 328 464 | 8 029 153 | 0:04:27 | 6,16% |
marzec 2015 | 903 810 | 3 990 257 | 0:04:48 | 4,17% |
marzec 2017 | 847 189 | 7 293 164 | 0:02:54 | 3,06% |
Dołącz do dyskusji: Koniec serwisu VUMag.pl. Onet stawia na Ofeminin