SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Payback bez Kauflandu. Firma szuka nowej sieci handlowej

Firma Loyalty Partner Polska poszukuje nowej sieci handlowej, która dołączy do programu lojalnościowego Payback. To skutek zakończenia współpracy z Kauflandem. - Spodziewamy się, że umowa z nowym partnerem spożywczym zostanie zawarta już w najbliższym czasie - mówi Wirtualnemedia.pl Katarzyna Grzywaczewska, dyrektor marketingu w Payback Polska.

Jak informowaliśmy tydzień temu, Kaufland po pięciu latach rezygnuje z udziału w programie lojalnościowym Payback. Firma, która prowadzi w Polsce 239 marketów, zamierza uruchomić własny program lojalnościowy pod nazwą Kaufland Card, który działa już w Niemczech

- Decyzja Kauflandu o wyjściu z Programu Payback podyktowana jest międzynarodową strategią, która zakłada unifikację działań lojalnościowych i wprowadzenie własnego programu na wszystkich rynkach, na których działa ta marka. Niestety wyklucza to możliwość dalszej współpracy między naszymi firmami - informuje Wirtualnemedia.pl Katarzyna Grzywaczewska. dyrektor marketingu w Payback Polska.

Punkty Payback zbierać i wymieniać w sklepach Kaufland będzie można jeszcze do 30 kwietnia br. - Od 1 maja 2023 r. program Payback nie będzie dostępny już w sklepach sieci Kaufland, ale twoja karta pozostaje ważna i nadal możesz zbierać i wymieniać punkty Payback u pozostałych blisko 300 Partnerów online lub offline, również używając karty Payback wydanej w Kaufland - podaała sieć na swojej stronie internetowej.

- Obecnie prowadzimy zaawansowane rozmowy z kilkoma znanymi sieciami handlowymi. Negocjacje są złożonym procesem i wymagają czasu, by wypracować korzystne dla obu stron porozumienie, jednak spodziewamy się, że umowa z nowym partnerem spożywczym zostanie zawarta już w najbliższym czasie – mówi Grzywaczewska.

- Mamy świadomość, że z perspektywy uczestników, sieć sklepów spożywczych jest jednym z filarów multipartnerskiego programu lojalnościowego i naszym priorytetem jest pozyskanie nowego partnera z tego obszaru najszybciej, jak to możliwe. Co więcej, takie partnerstwo znacząco wzmocni koalicję oraz przełoży się na dalszy wzrost bazy klientów Programu Payback w naszym kraju - dodaje.

Większość sieci handlowych z ofertą spożywczą ma już własne programy lojalnościowe pozwalające na zbieraniu punktów czy dające dostęp do specjalnych zniżek po zeskanowaniu karty z kodem kreskowym. Biedronka rozwija program Moja Biedronka, od maja ub.r. działający w ramach aplikacji mobilnej. Ma on już 12 mln użytkowników. Żabka pozwala na zbieranie w aplikacji żappsów za zakupy. Lidl oferuje zniżki w aplikacji Lidl Plus, a Carrefour w aplikacji Mój Carrefour. Programem lojalnościowym Auchan jest z kolei Skarbonka. Program lojalnościowy sieci Stokrotka nosi nazwę Nasza Stokrotka.

Są jeszcze sieci marketów bez programów lojalnościowych

Wśród dużych sieci handlowych kart lojalnościowych klientom nie oferują m.in. dyskonty Netto (ponad 650 sklepów) czy Aldi (ponad 200 sklepów). Zapytaliśmy te sieci, czy zamierzają dołączyć do programu Payback, ale na razie nie dostaliśmy odpowiedzi. Karty lojalnościowe nie oferuje też m.in. polska sieć supermarketów Dino, która ma już ponad 2,1 tys. placówek.

Katarzyna Grzywaczewska informuje, że w 2022 roku Payback rozpoczął współpracę z czterema nowymi partnerami. To Cinema 3D (kina pod tą marką stały się częścią sieci Multikino), drogerie dm, które weszły do Polski, placówki eTravel i Al.Capone. - Chcemy utrzymać to tempo w 2023 roku oraz kolejnych latach - dodaje Grzywaczewska.

Payback pozwala na zbieranie punktów za zakupy w kinach sieci Multikino, stacjach paliw BP i kawiarniach Wild Bean Cafe, sklepach Maxi Zoo i PSB Mrówka. Placówkach CUK Ubezpieczenia, fly.pl czy Pryzmat. Jednocześnie bardzo dynamicznie rośnie korzystanie z programu w internecie, gdzie zbierać można punkty dokonane transakcje w sieciach afiliacyjnych. Dzięki temu można dostać punkty  Payback za zakupy w setkach różnych e-sklepach.

W 2021 r. przychody Loyalty Partner zwiększyły się o 28,7 proc. do 85,94 mln zł, a zysk netto z 2,32 do 5,53 mln zł. Już 15 mln zł wpływów zapewniły usługi dla zagranicznych edycji Paybacka.
 

Dołącz do dyskusji: Payback bez Kauflandu. Firma szuka nowej sieci handlowej

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jan
Nic nie zostanie zawarte bo a) niby z kim, Dino, wszyscy mają swoje? b) Payback teraz to program bez żadnych korzyści dla partnera c) i marnymi korzyściami dla uczestników.
0 0
odpowiedź
User
Pawel
To chyba oficjalnie koniec Payback w Polsce.
0 0
odpowiedź
User
Gość
Teraz każdy sklep będzie chciał swoje karty wprowadzić. Bo chce zdobyć dane klientów, i ich kontrolować.
0 0
odpowiedź