SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Grupa ZPR Media rezygnuje z miesięcznika „Zdrowie” i zwalnia pracowników

Miesięcznik „Zdrowie”, wydawany przez spółkę Time należącą do Grupy ZPR Media, znika z rynku - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Epidemia koronawirusa spowodowała przyspieszenie tendencji poszukiwania informacji związanych ze zdrowiem w internecie - uzasadnia wydawca.

Ostatni numer „Zdrowia” ukaże się w połowie maja. Jego redaktor naczelną była Marta Radzik-Maj, sekretarzem redakcji - Agnieszka Roszkowska, w zespole redakcyjnym były też Joanna Anczura i Joanna Karwat, współpracowano też na stałe z czterema osobami.

Dlaczego wydawca rezygnuje z magazynu? - Epidemia koronawirusa spowodowała przyspieszenie tendencji poszukiwania informacji związanych ze zdrowiem w internecie. Dla odbiorcy ważne jest, aby odpowiedź na nurtujące go pytanie otrzymać szybko, w dowolnym miejscu i aby była ona merytoryczna - przekazała portalowi Wirtualnemedia.pl Monika Polewska, rzeczniczka prasowa Grupy ZPR Media.

- Decydując się na zawieszenie miesięcznika „Zdrowie”, skupiamy się na rozwoju segmentu zdrowotnego w internecie. Decyzja ta jest zgodna realizowaną od lat strategią spółki Time SA w zakresie rozwoju w obszarze cyfrowym - dodaje. W związku z rezygnacją ze „Zdrowia” firma pożegnała się z pięcioma pracownikami.

„Zdrowie” zawierało informacje i rady ekspertów z różnych dziedzin obszaru zdrowotnego: lekarzy, dietetyków, farmaceutów i psychoterapeutów. W ostatnim okresie numery miesięcznika liczyły po 100 stron i kosztowały 4,99 zł.

Według danych ZKDP w całym ub.r. średnia sprzedaż „Zdrowia” wynosiła 30 057 egz., o 4,6 proc. mniej niż rok wcześniej. W magazynie promowany był należący do Grupy ZPR Media serwis Poradnikzdrowie.pl, który w marcu br. zanotował 5,46 mln użytkowników i 17,8 mln odsłon (według badania Gemius/PBI).

Grupa ZPR Media zamknęła „Podróże” i „Żagle”

W kwietniu br. w związku ze skutkami epidemii koronawirusa Grupa ZPR Media zakończyła wydawanie miesięczników „Podróże” i „Żagle”, pożegnano się ze wszystkimi osobami z ich redakcji. Jednocześnie zwolniono zdecydowaną większość pracowników spółki zależnej Murator Expo zajmującej się organizacją eventów i targów.

W spółkach Time (wydaje też m.in. „Super Express” i SE.pl oraz jest brokerem reklamowych rozgłośni Grupy Radiowej Time) i ZPR Media na mocy porozumień z pracownikami obniżono do września br. wynagrodzenia i wymiar pracy o 20 proc., natomiast członkowie zarządów i inne osoby z kierownictw będą zarabiały o 20-40 proc. mniej do końca br.

Z firmą rozstało się też kilku wieloletnich menedżerów, m.in. Leszek Kozioł, który był wiceprezesem Time’u i prezesem Radia Eska i Porozumienia Radiowego Plus, oraz dyrektor marketingu Grupy Super Express Dominik Malczewski. Funkcję wiceprezesa spółki Time objął Michał Hejka, zachowując swoje poprzednie obowiązki.

Zniknęły „Wprost”, „Logo” i część pism Bauera

Od wprowadzenia w połowie marca ograniczeń w związku z epidemią wiele wydawnictw prasowo-internetowych wprowadziło duże oszczędności, a niektóre zrezygnowały też z wybranych tytułów.

Wydawnictwo Bauer zamknęło w sumie 34 tytułów prasowych. Wypowiedzenie otrzymało 27 pracowników. Firma żegna się się też z dziennikarzami "CD Action" i "PC Format", ale nie przesądziła jeszcze o zakończeniu wydawania tych pism.

Agora uzgodniła ze związkiem zawodowym warunki obniżki wynagrodzeń i czasu pracy o 20 proc. dla większości pracowników przez pół roku. Firma oszczędzi na tym ok. 25 mln zł. Ustaliła też program dobrowolnych odejść z jej spółki zależnej Goldenline, z którą pożegnało się właśnie 26 osób, prawie 80 proc. zatrudnionych. Ponadto zrezygnowała z miesięczników "Logo" i "Avanti".

Edipresse Polska poinformowało, że rozwiązało umowy z 31 osobami, a z początkiem maja obniży pracownikom i współpracownikom wynagrodzenia i czas pracy o 20 proc. na okres od 6 do 8 miesięcy.

Z kolei Burda Media Polska zwolniła mailowo ok. 50 osób, m.in. kilka osób z biura reklamy, projektów specjalnych, badań focusowych, fotoedytorów oraz parę osób z redakcji "Gali", "Elle" i "Glamour". Ponadto w firmie planowane jest obniżenie wynagrodzeń pozostałych pracowników.

W połowie kwietnia porozumienie w sprawie obniżek pensji i ochrony miejsc pracy podpisał ze związkowcami zarząd Polska Press Grupy. Niedługo potem szefostwo firmy wycofało się z tych ustaleń. Zdecydowało, że część pracowników będzie miała obniżone pensje o 20 procent, część szefostwo skieruje na tzw. przestój ekonomiczny objęty 50-procentową obniżką pensji.

W pierwszej połowie kwietnia PMPG Polskie Media zakończyła wydawanie tygodnika "Wprost", uzasadniając to trudnościami z dystrybucją i organizacją eventów w związku z epidemią. W zeszłym tygodniu pismo zaczęło ukazywać się w wersji cyfrowej.

Z kolei Wydawnictwo Zwierciadło łączy redakcje „Zwierciadła”, „Sensu” i serwisu Zwierciadlo.pl. Połączonymi strukturami zarządzać będzie od czerwca Joanna Olekszyk. Z firmy odchodzi dotychczasowa szefowa „Zwierciadła” Paulina Stolarek-Marat. Wydawnictwo rozwiązało też umowy z kilkoma współpracownikami, a pracownikom obniżono pensje.

Dołącz do dyskusji: Grupa ZPR Media rezygnuje z miesięcznika „Zdrowie” i zwalnia pracowników

39 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
bata
cały śmietnik z tej grupy uciekł do TVP
0 0
odpowiedź
User
Z
Wydawca w szale zwalniania bo nic innego nie potrafi
0 0
odpowiedź
User
Jaja
Merytoryczne treści bedą w poradniku zdrowie w necie - to jaja jakies!!!
0 0
odpowiedź