SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Škoda edukuje w Roblox o bezpieczeństwie na drodze

Marka samochodów Škoda ma swoją najnowszą grę w Robloxie. Gra ma edukować nastolatków w zakresie bezpieczeństwa drogowego przez zabawę. Za przygotowanie scenariusza oraz stworzenie gry odpowiedzialna jest agencja Game Changer (Group One). Dentsu Creative odpowiada za pomysł edukacyjnej gry dla dzieci na platformie Roblox i aktywację konkursową.

Škoda wykorzystała Roblox, czyli jedną z najpopularniejszych metaversowych platform gamingowych, aby  jak najszerzej dotrzeć do młodych graczy z działaniami edukacyjnymi na temat bezpieczeństwa na drogach.

Nowego gracza w przestrzeni Škody na platformie Roblox o nazwie „Rowerowa Planeta Škody” wita wiadomość, z której dowiaduje się, co to za świat i jakie panują w nim zasady. Na pierwszym etapie udaje się on do salonu Škody, gdzie zdobywa niezbędny ekwipunek taki jak: kask czy też odblaski rowerowe. Już na starcie uczestnik otrzymuje niezbędne edukacyjne informacje m.in. o zaletach posiadania i codziennego używania kasku, który wpływa na bezpieczeństwo na drodze.

Gra opiera się na schemacie gry multiplayer z elementami role-play, czyli odgrywania ról. „Rowerowa Planeta Škody” dzieli się na: „Miasto” i „Park Rozrywki”. Przestrzeń miejska to strefa bezpieczeństwa i nauki. Gracz rozpoczyna swoją przygodę od wykonania jedenastu misji edukacyjnych, podczas których dowie się, jak ważne jest zwracanie uwagi na stan techniczny roweru i pozna podstawowe zasady poruszania się w ruchu drogowym np. odpowiednia sygnalizacja zamiaru skrętu, stosowanie się do sygnalizacji świetlnej, czy ustępowanie pierwszeństwa pieszym.

Po ukończeniu serii misji edukacyjnych gracz zdobywa wirtualną kartę rowerową, dzięki której odblokowuje dostęp do „Parku Rozrywki” oraz misji kurierskich w przestrzeni miejskiej. W nowej strefie dostępne są także wyścigi, próby czasowe, czy możliwość bezpiecznej jazdy w trybie freestyle. Twórcy gry przygotowali również trzy specjalne tory w motywach dżungli, lunaparku oraz kosmosu.

Promowanie kultury rowerowej 

- Temat rowerów, jak i bezpieczeństwa na drodze, jest częścią tożsamości naszej marki, dlatego też wprowadziliśmy ważne dla nas wartości do świata gry Roblox. "Rowerowa Planeta Škody", to przede wszystkim promowanie kultury rowerowej oraz prawidłowych nawyków, które powinny być pielęgnowane od najmłodszych lat. W grze Roblox uczestnicy dostaną szansę utrwalić wiedzę oraz poznać nowe przepisy poprzez zabawę - mówi Natalia Tomaśko, specjalista ds. komunikacji marki Škoda.  

Gracze nagradzani są wirtualną walutą „Rowerowej Planety Škody” - „Kaską”. Zgromadzona waluta pozwala na zakup kosmetycznych elementów takich jak ubrania dla awatarów oraz akcesoria do rowerów. Dla najbardziej aktywnych graczy marka przygotowała 200 kodów, dzięki którym po wypełnieniu formularza na stronie użytkownik może odebrać prawdziwy kask. W celu zdobycia kodu wystarczy zgromadzić 1500 „kaski” i wymienić ją u NPC (non-playable character) czekającego na graczy w wirtualnym salonie Škody. 

Koncept aktywacji dla konsumentów łączącej edukację z rozrywką stworzyło Dentsu Creative. Autorem gry jest Game Changer. 


 

Dołącz do dyskusji: Škoda edukuje w Roblox o bezpieczeństwie na drodze

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl