Kampania „Dieta (Nie)Życia” o problemie anoreksji
Fundacja Głód(nie)Nażarty, agencja reklamowa Dentsu Creative oraz sieć poradni zdrowia psychicznego PsychoMedic połączyły siły, by wesprzeć budowanie świadomości społecznej i pomóc osobom chorującym oraz ich bliskim. Ruszyła ogólnopolska kampania edukacyjna na temat anoreksji - „Dieta (Nie)Życia”.
Według danych opublikowanych przez National Eating Disorders Association, „anoreksja nervosa” charakteryzuje się bardzo wysokim ryzykiem śmiertelności. Szacuje się, że aż 10 proc. osób z anoreksją umiera z powodu powikłań medycznych lub samobójstwa związanego z chorobą. Tymczasem powszechna wiedza w temacie, jest wciąż na bardzo niskim poziomie. Dlatego w ramach kampanii ruszył podcast „Dieta NieŻycia”, który ma dostarczyć niezbędnych informacji, narzędzi i instrukcji jak postępować, reagować i działać, kiedy dotknie nas anoreksja lub ktoś z naszych bliskich zmaga się z tą trudną chorobą.
- Istotnym elementem misji Dentsu Creative jest działanie na rzecz dobra wspólnego i wykorzystywanie swoich zasobów kreatywnych dla celów społecznie korzystnych. Anoreksja to choroba o największej śmiertelności wśród chorób psychicznych, a choroby związane z zaburzeniami odżywiania są tak powszechne, że staje się współczesną pandemią. Społeczeństwo wciąż jednak wie za mało, a osoby chorujące i ich bliscy czują się osamotnieni i zagubieni. Naszą kampanią chcemy to zmienić - komentuje Łukasz Kotliński, creative director w Dentsu Creative.
Każdy z dwunastu odcinków podcastu składa się z dwóch części: w pierwszej można usłyszeć fragment książki „Dieta NieŻycia”, autorstwa Karoliny Otwinowskiej, która dzieli się swoim doświadczeniem anoreksji, a w drugiej rozmowy z ekspertem. Wywiady prowadzi Jan Wasilewski - content creative manager w Dentsu Creative – znany również z podcastu „Nie tylko pytania”. Podcastu „Dieta NieŻycia” można słuchać na Spotify oraz na kanale YouTube. Nowe odcinki publikowane są co poniedziałek o godz. 9:00.
Podcast promuje seria dwunastu filmów, z których każdy ilustruje jeden z fragmentów książki w sposób pobudzający emocje i wyobraźnię. Za ideą kreatywną kampanii stoją kompetencje i doświadczenie najlepszych ekspertów z Dentsu Creative. Kampania została wyprodukowana przy pomocy sztucznej inteligencji.
Dołącz do dyskusji: Kampania „Dieta (Nie)Życia” o problemie anoreksji