SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Kino Polska TV z 16 proc. wyższymi wpływami i 12,7 mln zł zysku, tylko Zoom TV na minusie

W pierwszym kwartale br. grupa kapitałowa Kino Polska TV osiągnęła wzrost przychodów od klientów o 16 proc. do 66,45 mln zł i podwoiła zysk netto (z 6,36 do 12,71 mln zł). Z głównych pionów firmy pogorszyła się rentowność jedynie Zoom TV, który zanotował 2,4 mln zł straty.

Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV i StopklatkiBogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV i Stopklatki

Jak podano w sprawozdaniu, w I kwartale br. grupa Kino Polska TV odnotowała znaczące wzrosty przychodów w najważniejszych segmentach swojej działalności. Wpływy ze sprzedaży reklam oraz emisji kanałów filmowych marki FilmBox i kanałów tematycznych wyniosły 35,1 mln zł, (+18,3 proc. rdr), zaś przychody ze sprzedaży reklam w kanale Stopklatka wzrosły do 10,8 mln zł, (+19,9 proc. rdr).

Sprzedaż praw licencyjnych przyniosła grupie 6,7 mln zł, o 26 proc. więcej niż przed rokiem. Wzrost przychodów osiągnęły także segmenty Kanały marki Kino Polska – łącznie 8,8 mln zł (o 2,9 proc.) z emisji i sprzedaży reklam oraz Zoom TV, który wygenerował 4,4 mln zł ze sprzedaży reklam (o 2,5 proc.).

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Łącznie wpływy ze sprzedaży reklam wyniosły w zeszłym kwartale 23,8 mln zł, o 12,8 proc. więcej niż rok wcześniej. Natomiast przychody nadawcy z emisji wzrosły o 16,9 proc. do 35,2 mln zł.

Przychody z zagranicy sięgnęły 23 mln zł (po wzroście o 17,5 proc. rdr) i stanowiły 34,6 proc. całkowitych wpływów firmy.

Stopklatka z dwukrotnie wyższym zyskiem

Jedynym pionem grupy Kino Polska TV z ujemną rentowność jest Zoom TV - jego strata pogłębiła się z 1,77 do 2,4 mln zł.

Natomiast zysk segmentu stacji FilmBox i kanałów tematycznych zwiększył się z 8,39 do 11,54 mln zł, kanałów Kino Polska - z 4,52 do 4,54 mln zł, Stopklatki - z 929 tys. zł do 1,96 mln zł, a ze sprzedaży praw licencyjnych - z 847 tys. zł do 1,36 mln zł.

Kino Polska poszerzyło grupę komercyjną do 16-59 lat

- Od początku 2022 roku rozliczamy się w „nowej”, poszerzonej grupie komercyjnej 16-59, która zdecydowanie lepiej oddaje charakterystykę aktualnej konsumpcji mediów, co sprzyja osiąganiu przez nas jeszcze wyższych przychodów ze sprzedaży reklam. Łączna dynamika wzrostu przychodów ze sprzedaży reklam oraz z emisji daje pogląd na możliwą skalę naszego rozwoju w całym 2022 roku - skomentował w komunikacie Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV.

W I kwartale 2022 r. łączna oglądalność kanałów nadawcy wyniosła 2,69 proc. i była niższa o około 10,9 proc. rdr, przy uwzględnieniu porównywalnej grupy widowni komercyjnej (SHR%, All 16-59, live). W 2021 r. grupa raportowała udział w oglądalności przy uwzględnieniu węższego zakresu grupy wiekowej (SHR%, All 16-49, live), co dawało wtedy udział w oglądalności na poziomie 2,53 proc.

Spółka podała, że w I kwartale na rynek telewizyjny w Polsce miało wpływ kilka czynników m.in. wojna w Ukrainie, która spowodowała odpływ widzów do kanałów informacyjnych, ale także zmiany w zakresie pomiarów oglądalności telewizji.

- Na wyniki oglądalności kanałów grupy w I kwartale 2022 r. miał wpływ znaczący wzrost udziału kanałów informacyjnych oraz – w przypadku kanałów naziemnych takich jak Stopklatka – zmiany standardu nadawania (refarming) oraz cykliczne zmiany w panelu pomiarowym służącym do pomiaru oglądalności. Kanał filmowo-serialowy Kino Polska odnotował spadek oglądalności (SHR%, All 16-59, live) o 16,9 proc. rdr, kanał Kino TV o 11,1 proc., zaś Stopklatka o 13,5 proc. Udział kanału Zoom TV w oglądalności nie zmienił się w porównaniu do I kwartału ubiegłego roku - wyliczono.

Canal+ przejął głównego akcjonariusza Kino Polska TV

W połowie marca br. Canal+ poprzez luksemburską spółkę zależną przejął 70 proc. udziałów firmy Digital SPI International, mającej 65,15 proc. kapitału zakładowego Kino Polska TV. Transakcja została sfinalizowana po wyrażeniu zgody przez prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

W drugiej połowie kwietnia Canal+ wezwał do sprzedaży 168,8 tys. akcji stanowiących 0,85 proc. kapitału zakładowego Kino Polska TV. Początkowo zaoferował 5,03 zł za akcję, na początku maja podniósł cenę do 15,05 zł, wyjaśniając, że wynika to "z korekty wyliczenia średniej arytmetycznej średnich dziennych cen akcji spółki ważonych wolumenem obrotu na warszawskiej giełdzie w ostatnich sześciu miesiącach".

Dołącz do dyskusji: Kino Polska TV z 16 proc. wyższymi wpływami i 12,7 mln zł zysku, tylko Zoom TV na minusie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl