Kilkadziesiąt osób zwolnionych z biura reklamy TVN Media. "Nie ma planów zwolnień grupowych"
Z biura reklamy TVN Media zwolnionych zostało kilkadziesiąt osób. Spółka nie podaje dokładnie ile, ale ma to być poniżej 30 osób. Marcin Barcz członek zarządu i dyrektor pionu komunikacji korporacyjnej TVN Discovery Polska podkreśla, że nie ma planów zwolnień grupowych.
Zwolnienia z biura reklamy TVN Media miały objąć kilkadziesiąt osób. Pod koniec 2018 roku w biurze reklamy zatrudnionych było 286 pracowników, z czego teraz z firmy miało odejść mniej niż 30 osób (powyżej tej liczby mowa jest o zwolnieniach grupowych).
Marcin Barcz, członek zarządu i dyrektor pionu komunikacji korporacyjnej TVN Discovery Polska podkreśla w komentarzu dla portalu Wirtualnemedia.pl, że nie ma planów w sprawie zwolnień grupowych w spółce. - Utrzymanie pozycji lidera na rynku telewizyjnym wymaga stałej reorganizacji struktury firmy. Jest to proces ciągły. Nie planujemy jednak zwolnień grupowych - podkreśla Barcz.
Z naszych nieoficjalnych informacji wynika, że zwolnienia wręczono w poniedziałek, 30 września br. Pracę straciło kilkoro menedżerów, szefów sekcji i group account directorów, żaden z dyrektorów nie otrzymał wypowiedzenia.
Od początku br. - licząc z osobami, które same odeszły - zatrudnienie zmalało o ok. 45 pracowników. Z kolei w połowie ub.r. zwolniono ok. 20 osób.
- Być może ma to związek z osłabieniem na rynku, choć pamiętajmy że w zeszłym roku baza była wysoka i związana z wydarzeniami sportowymi. Z drugiej strony może to być dalszy etap restrukturyzacji i integracji w grupie po zeszłorocznej transakcji - komentuje analityk rynku mediów Dominik Niszcz.
Marcin Barcz podkreśla jednak, że decyzja ta nie ma żadnego związku z wynikami finansowymi spółki.
W ub.r. TVN Media, spółka z grupy kapitałowej TVN zajmująca się głównie sprzedażą oferty reklamowej, zanotowała 396,38 mln zł przychodów operacyjnych, o 11,1 proc. więcej niż rok wcześniej, oraz wzrost wpływów z działalności brokerskiej o 19,8 proc. do 252,78 mln zł. Jednocześnie miała 623,7 mln zł straty netto, głównie wskutek 1 mld zł odpisów na utratę wartości udziałów operatora platformy nc+ i marek, które przeniosła do spółki TVN.
Z kolei w 2018 roku Discovery Polska zanotowała spadek wpływów sprzedażowych o 6,2 proc. do 96,36 mln zł oraz zysku netto z 25,65 do 5,3 mln zł. Firma tłumaczy do spadkiem oglądalności jej stacji. W udostępnionym właśnie sprawozdaniu finansowym złożonym w KRS zarząd Discovery Polska stwierdził, że przychody firmy ze sprzedaży czasu reklamowego zmalały o 6,39 mln zł „przede wszystkim w wyniku spadku oglądalności programów telewizyjnych”.
Dołącz do dyskusji: Kilkadziesiąt osób zwolnionych z biura reklamy TVN Media. "Nie ma planów zwolnień grupowych"