SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wysyp robotów Kerfuś w sklepach Carrefour. „Możemy łatwiej komunikować się z młodszym klientem”

Obecnie w sieci Carrefour jest już kilkanaście robotów pod nazwą Kerfuś. - Pojawiają się one rotacyjnie w różnych sklepach - mówi Wirtualnemedia.pl Piotr Lubiewa-Wieleżyński, dyrektor działu rozwoju formatów i konceptów handlowych w firmie. Carrrefour zwarł już wiele partnerstw dotyczących wykorzystania maszyny, m.in. z Google.

Kerfuś to interaktywny robot, czyli BellaBot z wyrazem twarzy i odgłosami kota. W wybranych sklepach Carrefour pojawił się jesienią ub.r. i promował produkty PepsiCo. Robota nawiązującego interakcję z ludźmi szybko polubili klienci Carrefour.

Jak mówił Wirtualnemedia.pl Mariusz Janiec, key account manager w PepsiCo Polska, wspólny projekt spotkał się z żywym odbiorem konsumentów w sklepach i w mediach społecznościowych. To zaowocowało rozwojem kooperacji o tournée Kerfusia po Polsce z udziałem fanów i influencerów.

Robot w Polsce odwiedził 16 województw i spotkał się z fanami w 90 miastach. Uczestniczył w niemal 2 tys. eventów w sklepach stacjonarnych, jak również w plenerze (np. nad Wisłą). Tournee Kerfusia nadal trwa.

Obecnie w samych sklepach francuskiej sieci jest kilkanaście Kerfusiów. Rotacyjnie pojawią się różnych placówkach sieci - hiper i supermarketach.

Coraz więcej marek wykorzystuje Kerfusia

W ramach kampanii B2B, współpracujemy z różnymi firmami. Kerfuś promował ostatnio np. kabanosy marki Tarczyński czy soki wyprodukowane przez Maspex. Dzięki partnerstwu z Google pojawiła się też mniejsza wersja robota, promująca karty przedpłacone Google Play - mówi Wirtualnemedia.pl Piotr Lubiewa-Wieleżyński. Z „usług” Kerfusia skorzystały też takie firmy jak Heinz,  Mars, Nestle czy Danone.

- Jesteśmy otwarci na nowe współprace i nowe marki. Takie partnerstwa często są nawiązywane lokalnie przez poszczególne sklepy, ale także działamy centralnie i jesteśmy w stanie zaplanować większe, zasięgowe kampanie, których Kerfuś będzie głównym lub jednym z głównych bohaterów. Tak było m.in. w przypadku działań z Żywiec Zdrój i Cezarym Pazurą - dodaje.

Kerfuś obecnie posiada własne social media - konta na Instagramie i TikToku. Jako pierwszy robot uzyskał autoryzowane konto na tej drugiej platformie.  Jak podaje firma Kerfuś osiągnął już ponad 400 mln zasięgu w social mediach.

- W przypadku social mediów Kerfusia możemy sobie pozwolić na więcej niż w oficjalnej komunikacji sieci Carrefour. Możemy łatwiej komunikować się z młodszym klientem, które bardzo pozytywnie reaguje na wszystkie inicjatywy naszego Kerfusia - dodaje Lubiewa-Wieleżyński.

Firma stworzyła gadżety z Kerfusiem, które można kupić w jej sklepach. Kerfuś został też sponsorem drużyny koszykarskiej w warszawskim liceum Kossutha. 

Spółka Carrefour Polska w 2022 r. zwiększyła przychody o 15 proc. do 9,82 mld zł i zanotowała zysk netto na poziomie 276,6 mln zł. Firma posiada ponad 900 sklepów w formacie hipermarketów, supermarketów czy sklepów osiedlowych oraz sklep internetowy.

Dołącz do dyskusji: Wysyp robotów Kerfuś w sklepach Carrefour. „Możemy łatwiej komunikować się z młodszym klientem”

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gtrw
Ogarnijcie najpierw śmierdzące lodówki przy pomocy wody i szmaty a potem bierzcie się za roboty
odpowiedź
User
mike
Fajnie się kopie te cosie.
odpowiedź
User
M
A na cholerę "twarz", morda kota i zdrobnienie kerfuś ? Bo inaczej ludzie by takiego robociki odrzucili, a nawet byli nastawieni negatywnie lub agresywnie ? Bo to kawałek elektroniki i nic więcej. Próbuje się dorabiać ideologię i około ludzie cechy. Zatrudnijcie człowieka - ale oszczędność ważniejsza. Kosztem ludzi, a pośrednio i klientów, za to ceny w górę.
odpowiedź