Wysyp robotów Kerfuś w sklepach Carrefour. „Możemy łatwiej komunikować się z młodszym klientem”
Obecnie w sieci Carrefour jest już kilkanaście robotów pod nazwą Kerfuś. - Pojawiają się one rotacyjnie w różnych sklepach - mówi Wirtualnemedia.pl Piotr Lubiewa-Wieleżyński, dyrektor działu rozwoju formatów i konceptów handlowych w firmie. Carrrefour zwarł już wiele partnerstw dotyczących wykorzystania maszyny, m.in. z Google.
Kerfuś to interaktywny robot, czyli BellaBot z wyrazem twarzy i odgłosami kota. W wybranych sklepach Carrefour pojawił się jesienią ub.r. i promował produkty PepsiCo. Robota nawiązującego interakcję z ludźmi szybko polubili klienci Carrefour.
Jak mówił Wirtualnemedia.pl Mariusz Janiec, key account manager w PepsiCo Polska, wspólny projekt spotkał się z żywym odbiorem konsumentów w sklepach i w mediach społecznościowych. To zaowocowało rozwojem kooperacji o tournée Kerfusia po Polsce z udziałem fanów i influencerów.
Robot w Polsce odwiedził 16 województw i spotkał się z fanami w 90 miastach. Uczestniczył w niemal 2 tys. eventów w sklepach stacjonarnych, jak również w plenerze (np. nad Wisłą). Tournee Kerfusia nadal trwa.
Obecnie w samych sklepach francuskiej sieci jest kilkanaście Kerfusiów. Rotacyjnie pojawią się różnych placówkach sieci - hiper i supermarketach.
Coraz więcej marek wykorzystuje Kerfusia
W ramach kampanii B2B, współpracujemy z różnymi firmami. Kerfuś promował ostatnio np. kabanosy marki Tarczyński czy soki wyprodukowane przez Maspex. Dzięki partnerstwu z Google pojawiła się też mniejsza wersja robota, promująca karty przedpłacone Google Play - mówi Wirtualnemedia.pl Piotr Lubiewa-Wieleżyński. Z „usług” Kerfusia skorzystały też takie firmy jak Heinz, Mars, Nestle czy Danone.
- Jesteśmy otwarci na nowe współprace i nowe marki. Takie partnerstwa często są nawiązywane lokalnie przez poszczególne sklepy, ale także działamy centralnie i jesteśmy w stanie zaplanować większe, zasięgowe kampanie, których Kerfuś będzie głównym lub jednym z głównych bohaterów. Tak było m.in. w przypadku działań z Żywiec Zdrój i Cezarym Pazurą - dodaje.
Kerfuś obecnie posiada własne social media - konta na Instagramie i TikToku. Jako pierwszy robot uzyskał autoryzowane konto na tej drugiej platformie. Jak podaje firma Kerfuś osiągnął już ponad 400 mln zasięgu w social mediach.
- W przypadku social mediów Kerfusia możemy sobie pozwolić na więcej niż w oficjalnej komunikacji sieci Carrefour. Możemy łatwiej komunikować się z młodszym klientem, które bardzo pozytywnie reaguje na wszystkie inicjatywy naszego Kerfusia - dodaje Lubiewa-Wieleżyński.
Firma stworzyła gadżety z Kerfusiem, które można kupić w jej sklepach. Kerfuś został też sponsorem drużyny koszykarskiej w warszawskim liceum Kossutha.
Spółka Carrefour Polska w 2022 r. zwiększyła przychody o 15 proc. do 9,82 mld zł i zanotowała zysk netto na poziomie 276,6 mln zł. Firma posiada ponad 900 sklepów w formacie hipermarketów, supermarketów czy sklepów osiedlowych oraz sklep internetowy.
Dołącz do dyskusji: Wysyp robotów Kerfuś w sklepach Carrefour. „Możemy łatwiej komunikować się z młodszym klientem”