1000 zł kary dla Biedronki za niewłaściwe promowanie leków
1000 zł grzywny nałożył na Jeronimo Martins Polska, właściciela sklepów Biedronka Podkarpacki Wojewódzki Inspektor Farmaceutyczny. Detalistę ukarano za promowanie leków hasłem "zawsze niskie ceny".
Podkarpacki Wojewódzki Inspektor Farmaceutyczny ukarał Biedronkę za naruszenie art. 94a ustawy Prawo farmaceutyczne. W trakcie sierpniowej kontroli planowej w wybranej placówce stwierdzono nieprawidłowości na półce, na której znajdowały się produkty lecznicze.
Ujawniono, że produkty lecznicze posiadają ceny detaliczne uwidocznione na listwie cenowej na tzw. podkładzie cenowym, opatrzonym hasłem "Zawsze niskie ceny". Kierownik kontrolowanej placówki wyjaśnił, że umieszczone tam hasło "zawsze niskie ceny" to hasło standardowe wszystkich sklepów Biedronka i dotyczy wszystkich sprzedawanych w nich produktów, zaś wygląd etykiet cenowych jest narzucony przez centralę i personel nie ma możliwości usunięcia napisu
Podkarpacki Wojewódzki Inspektor Farmaceutyczny mimo tych wyjaśnień wszczął postępowanie administracyjne, zarzucając prowadzenie niedozwolonej reklamy sklepu. Uzasadniał, że zgodnie z art. 94a ust. 1a Prawa farmaceutycznego, zakazana jest reklama placówek obrotu pozaaptecznego i ich działalności odnosząca się do produktów leczniczych lub wyrobów medycznych.
JMP nie ustosunkowało się do tych zarzutów, a Inspektor uznał, że informacja o cenach leków, umieszczanych na listwach cenowych tzw. podkładach cenowych, opatrzonych hasłem "Zawsze niskie ceny", stanowi zachętę ich do zakupu w niskiej cenie, przez co narusza Prawo farmaceutyczne. Ukarał firmę grzywną w wysokości 1000 zł.
Dołącz do dyskusji: 1000 zł kary dla Biedronki za niewłaściwe promowanie leków