UOKiK kontra Polsat. „Nasza polityka jest przejrzysta i transparentna”
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie przeciw Telewizji Polsat oraz czterem spółkom należącym do Discovery, chodzi o sprzedaż kanałów w pakietach operatorom satelitarnym i kablowym. - Oczywiście będziemy prowadzili dialog z regulatorem, wierzymy, że nasza polityka jest przejrzysta i transparentna - deklaruje Maciej Stec, wiceprezes ds. strategii Cyfrowego Polsatu i Polkomtela.
Urząd antymonopolowy wszczął postępowanie, ponieważ w ostatnim czasie miał otrzymywać skargi od operatorów, stowarzyszeń branżowych oraz konsumentów, dotyczące „ograniczania swobody kształtowania oferty programowej czy wyboru programów telewizyjnych”. Przeprowadził postępowanie wyjaśniające, w ramach którego zbierał informacje od przedstawicieli branży, ale też innych regulatorów.
- Głos płynący z rynku był jednoznaczny i wskazywał na pogłębiającą się nierównowagę między nadawcami lub dystrybutorami a operatorami, za co w konsekwencji płacą konsumenci. Z naszych ustaleń w ramach postępowania wyjaśniającego wynika, że powyższy stan jest konsekwencją polityki sprzedażowej nadawców lub dystrybutorów telewizyjnych - Telewizji Polsat oraz spółek z grupy Discovery - uzasadniał Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.
Stec: Nasza polityka jest przejrzysta i transparentna
Podczas ostatniego wideo spotkania z dziennikarzami na którym zarząd Cyfrowego Polsatu przedstawiał wyniki finansowe za I kwartał br., przedstawiciele Grupy zostali zapytani o wszczęte przez UOKiK postępowanie.
Maciej Stec, wiceprezes ds. strategii Cyfrowego Polsatu i Polkomtela zadeklarował: - Oczywiście będziemy prowadzili dialog z regulatorem, wierzymy, że nasza polityka jest przejrzysta i transparentna, natomiast na tym etapie nie ma jeszcze wiele do komentowania. Natomiast będziemy oczywiście prowadzili dialog z UOKiK - podkreślił.
Postępowanie prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów dotyczy Telewizji Polsat oraz spółek Discovery Communications Europe, Discovery Communications Benelux, Discovery Polska i Eurosport zajmujących się dystrybucją kanałów telewizyjnych.
Za nadużywanie pozycji dominującej przedsiębiorcom grozi kara do 10 proc. rocznego obrotu.
Kara dla Plusa
W 2016 roku prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na Polkomtel i Cyfrowy Polsat kilka kar w łącznej kwocie 40,4 mln zł. Dotyczyły realizowanej w drugiej połowie 2014 roku kampanii pod hasłem "Power LTE - Internet LTE bez limitu danych”.
Dołącz do dyskusji: UOKiK kontra Polsat. „Nasza polityka jest przejrzysta i transparentna”