Kablówki w USA przez kwartał straciły 1,5 mln klientów, mocno w dół Comcast i AT&T
Comcast traci co minutę dwóch klientów telewizji kablowej, a AT&T jednego co 10 sekund - wynika z analizy serwisu DecisionData.org.
DecisonData.org wziął pod lupę wyniki za II kwartał gigantów telewizji kablowej za oceanem. Comcast podał, że z jego oferty telewizji kablowej zrezygnowało 224 tys. abonentów. W przeliczeniu daje to 2,5 tys. odchodzących klientów każdego dnia, 105 co godzinę oraz 1,7 co minutę.
Jeszcze gorzej wygląda sytuacja w przypadku AT&T, który stracił w II kwartale aż 778 tys. abonentów telewizji kablowej. Przekłada się to na 8645 klientów rezygnujących z oferty operatora każdego dnia, 360 co godzinę oraz 6 co minutę.
DecisionData.org w swojej analizie podkreśla jednocześnie, że zarówno Comcast, jak i AT&T, mocno inwestują w swoje usługi streamingowe, dystrybucję szybkiego internetu oraz sieci mobilne, chcąc w ten sposób przynajmniej częściowo zrekompensować straty obserwowane w segmencie telewizji kablowej.
Jak podaje Leichtman Research Group, w II kwartale 2019 r. najwięksi dostawcy płatnej telewizji w USA (odpowiadający w sumie za ok. 93 proc. rynku) stracili netto ok. 1,53 mln subskrybentów. To najgorszy wyniki w historii. Dla porównania, rok wcześniej w analogicznym okresie odpływ sięgnął 420 tys. subskrybentów netto.
Czołowi operatorzy płatnej telewizji w USA mają obecnie w sumie 86,6 miliona subskrybentów. Większość z nich korzysta z ofert siedmiu czołowych operatorów telewizji kablowej (w sumie 46,5 mln) oraz usług operatorów telewizji satelitarnej (27,5 mln). W II kwartale stracili oni odpowiednio 455 tys. i 855 tys. subskrybentów. To niemal dwukrotnie wyższe wskaźniki niż rok wcześniej.
W ciągu ostatniego roku najwięksi dostawcy płatnej telewizji za oceanem stracili netto ok. 5,02 miliona subskrybentów, w porównaniu do 1,06 miliona straconych subskrybentów netto we wcześniejszych dwunastu miesiącach.
Dołącz do dyskusji: Kablówki w USA przez kwartał straciły 1,5 mln klientów, mocno w dół Comcast i AT&T