Jeronimo Martins zamierza otwierać 150 sklepów rocznie
Spółka Jeronimo Martins Dystrybucja (JMD), właściciel sieci sklepów "Biedronka", zamierza otwierać około 150 sklepów rocznie, poinformowali przedstawiciele spółki w środę.
"Chcemy otwierać około 150 sklepów rocznie. Zamierzamy utrzymać ten plan" - powiedział dziennikarzom dyrektor generalny JMD Pedro Pereira da Silva.
Po pierwszych sześciu miesiącach tego roku spółka miała 1408 sklepów (wobec 1352 na koniec 2008 r.), z czego 358 zostało otwartych w I połowie 2009 r.
Jednocześnie prezes potwierdził, że na koniec tego roku spółka może mieć łącznie 1500 sklepów. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) zobligował spółkę do zamknięcia 38 sklepów (w związku z przejęciem sieci Plus).
Na koniec czerwca JMD miało 8 centrów dystrybucyjnych, obecnie planowana jest budowa kolejnych dwóch.
"Zakupiliśmy dwie działki pod budowę kolejnych centrów dystrybucyjnych, by być przygotowanym na dalszy rozwój" - dodał de Silva. Centra mają być zlokalizowane w Koszalinie i w regionie południowo-zachodnim.
De Silva dodał, że segment usługi telefonii komórkowej pod nazwą tuBiedronka, którą spółka wprowadziła w styczniu, rozwija się zgodnie z oczekiwaniami.
Jeronimo Martins Dystrybucja jest właścicielem największej w Polsce sieci sklepów detalicznych Biedronka. Od 1995 roku zainwestowała w Polsce ponad 3 mld zł.
Dołącz do dyskusji: Jeronimo Martins zamierza otwierać 150 sklepów rocznie