Jedna trzecia polskich firm korzysta z e-podpisu
31 proc. polskich przedsiębiorców deklaruje, że korzysta w swojej działalności z podpisu elektronicznego - wynika z badania przeprowadzonego wśród członków Business Centre Club. Natomiast aż 93 proc. z tych którzy jeszcze nie stosują tego rozwiązania, myśli o wprowadzeniu do swoich firm e-podpisu.
86 proc. polskich przedsiębiorców wie, czym jest podpis elektroniczny, natomiast dla 89 proc. z nich to rozwiązanie jest potrzebne ( w tym dla 18 proc. - raczej potrzebne). Jednak aż 97 proc. właścicieli firm uważa że e-podpis wymaga popularyzacji.
Korzystanie z podpisu elektronicznego deklaruje natomiast 31 proc. polskich przedsiębiorców. Większości (61 proc.) z nich wie, jak uzyskać to rozwiązanie i widzi (84 proc.) korzyści płynące z jego stosowania. Natomiast aż 93 proc. polskich przedsiębiorców (z czego 34 proc. - raczej) zamierza zacząć stosować e-podpis. Mimo to 58 proc. właścicieli firm ocenia wynoszący ok. 400 zł koszt wprowadzenia tego rozwiązania jako wysoki.
O wystawianiu faktur elektronicznych i przesyłaniu ich przez Internet bez drukowania myśli 80 proc. polskich przedsiębiorców (w tym 35 proc. - raczej). Właściciele firm nadal nie są jednak do końca przekonani, że wprowadzenie e-podpisu zmniejszy koszty biurowe - zdecydowanie taki pogląd deklaruje 24 proc., raczej się z nim zgadza 40 proc., natomiast przeciwnego zdania jest 36 proc. przedsiębiorców.
Badanie opinii o podpisie elektronicznym zostało przeprowadzonego wśród członków polskiego Business Centre Club.
Dołącz do dyskusji: Jedna trzecia polskich firm korzysta z e-podpisu