Jakub Kuroń ambasadorem kampanii promującej jedzenie makreli
W mediach, internecie oraz w przestrzeni miejskiej rusza kampania "Makrela superdobra", mająca na celu promowanie spożywania makreli. Jej ambasadorem został Jakub Kuroń. Akcję z inicjatywy Holenderskiej Agencji Rybnej Nederlands Visbureau przygotowały firmy 24/7Communication, 24/7Studio i Media People.
"Makrela superdobra" to inicjatywa Holenderskiej Agencji Rybnej Nederlands Visbureau, której celem jest zmiana podejścia do makreli w Polsce, gdzie ryba ta wciąż znana jest głównie jako rodzaj wędzonej przekąski o dość ograniczonym zastosowaniu kulinarnym.
Kampania skierowana jest do szerokiej grupy docelowej, która jeszcze nie odkryła zalet makreli lub nie zna różnorodności jej zastosowań. Zaplanowano szereg działań informacyjnych, a także aktywności inspirujących do częstszego sięgania po ten gatunek ryby.
Autorzy projektu podkreślają, że makrela prezentuje ogromne korzyści zdrowotne, gdyż zawiera sporą dawkę kwasów omega-3, a dodatkowo cenne witaminy i minerały, w tym A, D, K, B12, C, a także żelazo. Drugim aspektem, o którym odbiorcy będą mieli okazję dowiedzieć się więcej z kampanii, jest ten ekologiczny, związany z połowem makreli. Cały proces generuje niską, w porównaniu do innych produktów, emisję dwutlenku węgla. Trzecim filarem akcji jest ten dotyczący uniwersalności kulinarnej makreli, która nadaje się także m.in. do dań z pieca, grilla czy do sałatek. Uwzględniona została ponadto kwestia samej ceny makreli.
Prócz działalności informacyjnej, planowane są również aktywności mające za zadanie zainspirowanie Polaków do częstszego, bardziej uniwersalnego wykorzystania makreli w nowoczesnych, atrakcyjnych potrawach. W tym celu stworzona została baza przepisów prezentująca makrelę w nowej odsłonie.
Wszystkie informacje, zarówno na temat samego gatunku, jak i zastosowań makreli w kuchni, można znaleźć na powstałej w ramach akcji stronie internetowej www.makrela.eu.
Działania wokół inicjatywy prowadzone będą w mediach, na nośnikach outdoorowych oraz w internecie. W sieci pojawi się m.in. 15-sekundowy spot, a w aktywności zostaną zaangażowani również influencerzy. Ambasadorem kampanii został Jakub Kuroń, kucharz i popularyzator zdrowego żywienia.
"Makrela od lat pozostaje w polskiej kuchni rybą niedocenianą. Tymczasem jej smak cudownie komponuje się z pieczonymi warzywami, idealnie dopełnia smak dań kuchni śródziemnomorskiej, kocha oliwę oraz towarzystwo makaronu. Makrela to jeden z tzw. superfoods, obfitujących w wiele fantastycznych wartości odżywczych, a przy tym produkt relatywnie niedrogi. Mam więc nadzieję, że kampania promująca makrelę przyczyni się do wzrostu jej popularności, a sama ryba na stałe, w wielu urozmaiconych odsłonach, trafi na polskie talerze, wzbogacając w ten sposób repertuar gatunków rybnych, po które sięgamy." - stwierdził Jakub Kuroń.
Inicjatywa Nederlands Visbureau na rzecz promocji makreli jest realizowana dzięki Unii Europejskiej oraz Europejskiemu Funduszowi Morskiemu i Rybackiemu. Kompleksowym planowaniem i realizacją działań PR wokół kampanii na polskim rynku zajmuje się agencja 24/7Communication. Za projekty graficzne odpowiada 24/7Studio. Zakupem mediów zajął się dom mediowy Media People.
Dołącz do dyskusji: Jakub Kuroń ambasadorem kampanii promującej jedzenie makreli