Producent „Jaka to melodia” i „Rolnicy. Podlasie” wyszedł na plus dzięki odsetkom, szykuje seriale fabularne
Spółka ZPR Media, od trzech lat zajmująca się głównie produkcją wideo do telewizji i internetu, w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów o 22,3 proc. do 58,47 mln zł i 517 tys. zł zysku netto. Zaczęła realizować swoje pierwsze seriale fabularne.
Od kilku lat spółka ZPR Media zajmuje się przede wszystkim produkcją treści wideo. Od jesieni 2018 roku realizuje dla Telewizji Polskiej teleturniej „Jaka to melodia”. Ma też w dorobku produkcje dla innych nadawców. W 2020 i 2021 r. zrealizowała m.in. kolejne sezony serialu dokumentalnego „Rolnicy. Podlasie” i nową serię programu „Kryptonim szef PL” dla Fokus TV, „Disco band weselny show” dla Polo TV oraz serial dokumentalny „Zakonnice” dla Canal+.
W sprawozdaniu zaznaczyła, że „najwyższy wzrost obrotów spółka odnotowała w zakresie produkcji telewizyjnej, gdzie buduje swoje kompetencje i rozszerza zakres realizowanych usług”.
W ramach holdingu ZPR spółka współpracuje przy realizacji wielu programów publicystycznych emitowanych na kanale youtube’owym „Super Expressu”, m.in. codziennego „Express Kamil Biedrzyckiej”.
Przychody firmy od innych podmiotów z holdingu ZPR zmalały z 9,99 do 7,4 mln zł, w zeszłorocznej kwocie 7,1 mln zł pochodziło od spółki Time, wydawcy „Super Expressu”.
ZPR Media podkreśla w sprawozdaniu, że „stara się również rozwijać w obszarze dystrybucji audio i video, które to ocenia jako perspektywiczne rynki”. Realizuje też projekty reklamowe, jako swoich klientów na stronie internetowej wymienia McDonald’s, Żabkę, Totalbet, Pepsi, PKP, KGHM i Totalizator Sportowy.
Z segmentu prasowego spółka ostatecznie wycofała się na początku 2019 roku, przekazując firmie Time wydawanie wersji drukowanej i portalu internetowego „Super Expressu” oraz Wydawnictwo Harde. Rok wcześniej z pierwszej do drugiej firmy przewędrowało kilka czasopism (w lipcu br. z rynku znikną „Dobre Wnętrze” i „M jak Mieszkanie”). Przy czym ZPR Media nadal realizuje usługi drukarskie
Przychody krajowe firmy poszły w górę w ub.r. z 43,85 do 53,05 mln zł, a te z zagranicy - z 2,86 do 4,46 mln zł.
Mniej pracowników, zysk dzięki odsetkom
Koszty operacyjne spółki zwiększyły się o 22,1 proc. do 59,05 mln zł. Nakłady na usługi obce wzrosły z 23,07 do 32,01 mln zł, na wynagrodzenia - z 12,58 do 15,02 mln zł, a ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 546,3 do 625,3 tys. zł.
Przy czym przeciętne zatrudnienie w firmie zmalało z 65,8 do 60,2 etatów.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Pozostałe wpływy operacyjne zmalały z 1,94 mln zł do 677,8 tys. zł (w 2020 roku spółka zapisała 1,4 mln zł z aktualizacji aktywów niefinansowych), a pozostałe koszty - z 1,28 mln zł do 331,7 tys. zł.
Strata operacyjna firmy pogłębiła się ze 102,9 do 236 tys. zł. Natomiast wynik netto poszedł w górę z 1,27 mln zł straty do 516,9 tys. zł zysku, głównie dzięki spadkowi kosztów finansowych z 1,87 mln zł do 328,1 tys. zł (w 2020 roku odpisano 1,23 mln zł na aktywa finansowe) oraz wzrostowi przychodów finansowych z 868,4 tys. zł do 1,41 mln zł.
Sprzedaż aktywów prasowych w 2019 roku przełożyła się na 33,75 mln zł zysku netto firmy. Część z tych środków spółka przeznaczyła na pożyczki w ramach holdingu ZPR, na koniec ub.r. miała 24,35 mln zł należności pożyczkowych, wobec jedynie 1,51 mln zł rok wcześniej. W efekcie wpływy z odsetek zwiększyły się rok do roku z 863,4 tys. zł do 1,27 mln zł.
Na koniec ub.r. spółka miała 7,37 mln zł wolnych środków pieniężnych, wobec 21,21 mln zł rok wcześniej.
Pora na seriale fabularne
ZPR Media zapowiedziała w sprawozdaniu, że w br. „chce koncentrować swoje działanie na segmencie produkcji telewizyjnej i wideo, konsekwentnie realizując strategię rozwoju w tym obszarze”.
Firma zaznaczyła, że zaczęła produkować swoje pierwsze seriale fabularne, co zapowiadała już w połowie 2020 roku. Nie przekazała natomiast jak dotąd żadnych dalszych informacji na ten temat.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2021 r., a poprzedni - 2020 r.
Dołącz do dyskusji: Producent „Jaka to melodia” i „Rolnicy. Podlasie” wyszedł na plus dzięki odsetkom, szykuje seriale fabularne