SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Gazeta Wyborcza” zanotowała największy spadek, w dół o 36 tys. egz. Liderem „Fakt”

W styczniu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich był „Fakt”. Na drugie miejsce awansował „Super Express”, który wyprzedził „Gazetę Wyborczą” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w styczniu 2017 roku wyniosła 279 780 egz., czyli o 11,16 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Z trzeciej na drugą pozycję ze sprzedażą ogółem wynoszącą 137 108 egz. awansował „Super Express” (ZPR Media). Jego wynik jednak zmniejszył się o 9,80 proc.

Na ostatnią lokatę podium spadła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół najbardziej w zestawieniu - o 23,30 proc. do 118 252 egz. Jak wynika z naszej analizy, po raz czwarty z rzędu „Super Express” miał wyższą średnią miesięczną sprzedaż, niż „Gazeta Wyborcza” (przewaga pomiędzy tymi tytułami w styczniu br. wyniosła 18 856 egz.). Po raz pierwszy taka sytuacja miała miejsce w październiku ub.r. (wówczas przewaga wyniosła 408 egz.).

Przypomnijmy, że w połowie października ub.r. podwyższono cenę egzemplarzową większości wydań „Gazety Wyborczej”, zmieniono też dni ukazywania się niektórych dodatków (np. „Duży Format” został przeniesiony z czwartku na poniedziałek). Ponadto w czwartym kwartale ub.r. w Agorze przeprowadzono zwolnienia grupowe, obejmujące 176 pracowników, głównie z zespołu "GW".

Czwarta była „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 9,71 proc. Dziennik ten w styczniu br. sprzedawał się w liczbie 54 242 egz.

Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 50 571 egz., po spadku o 4,87 proc.

W styczniu br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mogła „Dziennik Gazeta Prawna”, która zyskała 18,03 proc.

Najwięcej w tym ujęciu też straciła „Gazeta Wyborcza”, której średnia sprzedaż ogółem zmalała tutaj o 10,98 proc.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” zanotowała największy spadek, w dół o 36 tys. egz. Liderem „Fakt”

67 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
to świetnie
8===D (Y)
0 0
odpowiedź
User
mm
Co sie dziwic..przeciez nie ma demokracji..i nie mozna isc do kiosku po wyborczą...he he he
0 0
odpowiedź
User
Racjonalny
Trochę już mnie nudzi przytaczanie danych o staczającej się Wyborczej, ale tym razem jestem w szoku - spadek o 1/4 RDR powinien potrząsnąć przede wszystkim szefostwem i uwolnić parę stołków. A skoro tak się nie dzieje, to albo spisano GW na straty (ta marka jest już spalona), albo liczą na "miernych, ale wiernych" - byłych aparatczyków PRL, którzy zatrzymają spadek sprzedaży na poziomie kilkunastu tysięcy egzemplarzy.
0 0
odpowiedź