Nowe kanały w Canal+ online
Abonenci satelitarni platformy cyfrowej Canal+ w serwisie Canal+ online zyskali dostęp do kanałów: Food Network, Stars TV, Polsat 2, Polsat News 2, Polsat 2, Zoom TV, CBS Europa i CBS Reality. Zmiany nie objęły subskrybentów.
Serwis Canal+ online ruszył w maju 2020 roku. Najpierw operator płatnej telewizji skupiał się na pozyskaniu subskrybentów, którzy chcą korzystać z jego oferty, ale niekoniecznie wiązać się długoterminową umową. W późniejszym etapie zaczął promować Canal+ online wśród abonentów satelitarnych. Udostępnił im większość kanałów, do których mają dostęp w pakietach satelitarnych. Canal+ online zastąpił starą aplikację nc+ GO, która nie była dostępna na telewizorach i przystawkach z Android TV/Google TV, Tizen, WebOS, tylko na komputerach lub urządzeniach mobilnych. Z nowej aplikacji można korzystać na telewizorach ze Smart TV.
Canal+ online z kanałami naziemnymi?
Food Network, Stars TV, Polsat 2, Polsat News 2, Polsat 2, Zoom TV, CBS Europa i CBS Reality to jedne z ostatnich stacji, które są obecne w ofercie satelitarnej Canal+, a nie były dotychczas dostępne w serwisie online. Nadal subskrybenci i abonenci za pośrednictwem aplikacji nie mogą oglądać np. TVP1, TVP2, TVN, TVN7, TTV, Polsatu, TV4, TV6, TV Puls, Puls 2.
O dołączenie TVP1, TVP2, TVN i Polsatu operator płatnej telewizji pytał subskrybentów Canal+ online w specjalnej ankiecie. Wciąż nie wiadomo czy i kiedy to nastąpi. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji uważa, że stacje znane jeszcze z analogowej oferty naziemnej (TVP1, TVP2, TVP3, Polsat, TVN i TV Puls) powinny być w myśl zasady „must carry, must offer” dostępne w serwisach streamingowych oferujących linearne stacje. Właściciele takich platform nie stosują się do tych zaleceń regulatora, bo chcą rozwijać własne aplikacje.
Ostatnio serwis streamingowy Canal+ online zmodyfikował swoją ofertę pakietową. Aby z niego skorzystać, nie trzeba już płacić 45 zł miesięcznie. Za 29 zł można nabyć pakiet Canal+ bez kanałów sportowych tego nadawcy.
Rośnie liczba subskrybentów Canal+
W I półroczu 2022 roku przychody Grupy Canal+ wyniosły 2,873 mld euro, co oznacza wzrost o 3,3 proc. w porównaniu z pierwszą połową ub.r. Nadawca miał 23,9 mln abonentów i subskrybentów. Przed rokiem było to 22,4 mln. Na europejskich rynkach, nie uwzględniając Francji, pozyskał 352 tys. klientów.
We Francji kontynentalnej Canal+ miał 9,589 mln abonentów i subskrybentów. To wzrost o prawie 700 tys. W krajach europejskich baza abonencka wzrosła 5,457 mln do 5,809 mln. Trudno oszacować ilu spośród 352 tys. nowych klientów to Polacy. Firma posiada bowiem platformy cyfrowe i serwisy streamingowe m.in. w Czechach, Słowacji, Rumunii, na Węgrzech, Austrii, Belgii, Luksemburgu i Holandii.
Najwięcej nowych klientów Canal+ pozyskał w Afryce. Ich liczba przed rokiem wynosiła 5,952 mln, a obecnie to 6,561 mln. Tym samym przybyło ich 609 tys. 155 tys. abonentów i subskrybentów Canal+ stracił w krajach APAC, a 20 tys. na terytoriach zamorskich. Dzięki nowym subskrypcjom na zagranicznych rynkach Canal+ pozyskał łącznie 786 tys. nowych klientów. W serwisie korporacyjnym Canal+ Polska informuje, że posiada 2,7 mln abonentów. Takie same dane operator podał jednak przed rokiem. Nie wiadomo zatem czy informacje dotyczące bazy abonenckiej nad Wisłą są jeszcze aktualne.
Dołącz do dyskusji: Nowe kanały w Canal+ online