Instagram będzie ostrzegać przed publikowaniem obraźliwych komentarzy
Serwis społecznościowy Instagram z okazji 10 rocznicy istnienia na rynku wprowadza nowe funkcjonalności. Wśród nich są m.in. możliwość zmiany ikony serwisu, funkcja mapowania wcześniejszych publikacji oraz ostrzeganie użytkowników przed publikowaniem obraźliwych treści i komentarzy.
Wśród nowych funkcjonalności wprowadzonych z okazji 10 urodzin Instagrama są m.in. ostrzeżenia przed publikowaniem obraźliwych komentarzy.
Funkcja ukrywania obraźliwych komentarzy polega na zasłonięciu postów, których treść jest podobna do komentarzy, które już wcześniej zostały zgłoszone. Użytkownicy mogą odsłonić szkodliwy komentarz, dzięki czemu Instagram otwarcie wskazuje, jakie treści są uznawane za nieodpowiednie. Jeśli komentarz łamie Zasady społeczności, jest usuwany.
Wiadomość ta nie będzie blokować użytkownika przed zamieszczeniem niepożądanych treści, ale pozwoli na przemyślenie swojej decyzji. Instagram ostrzega, że będzie deaktywować konta użytkowników wielokrotnie naruszających regulamin platformy. Dodatkowo Instagram będzie rozwijać ostrzeżenia wobec osób notorycznie publikujących szkodliwe treści. Ma to na celu wyraźne wskazanie autorowi konsekwencji obraźliwego wpisu, jeszcze przed jego publikacją.
Nowe ikony, przywrócenie stories
Instagram zapowiedział też przywrócenie usuniętej w 2016 roku funkcji mapowania wcześniejszych publikacji. Najnowsza wersja usługi ma się jednak różnić od pierwotnej - zamiast ogólnodostępnej mapy na profilu użytkownika, zostanie ona przesunięta do Archiwum Instagrama.
Dodatkowo zamiast kalendarium i mapy postów, użytkownicy będą mogli prześledzić historię zamieszczanych przez siebie relacji (stories). Mapa będzie miała charakter prywatny i nie będzie można jej upubliczniać np. w celu pokazania obserwujących historii swoich podróży. Jej zadaniem ma być przywrócenie wspomnień użytkownikom.
Serwis rozpoczął też testy nowej opcji umożliwiającej użytkownikom zmianę ikony serwisu. Możliwość zmiany ikony Instagrama na urządzeniach mobilnych serwis nazywa „urodzinową niespodzianką”. Użytkownicy będą mogli skorzystać z paru wersji logo - m.in. starego klasycznego znaku Instagrama, przypominającego aparaty w stylu Polaroid, oraz ikon w kolorach tęczowych i monochromatycznych.
Z nowych ikon można skorzystać przez wejście do ustawień aplikacji oraz maksymalne przesunięcie strony w dół ekranu, wtedy pojawi się wiadomość od Instagrama: „Świętujemy nasze urodziny - w tym miesiącu proponujemy Ci zmianę ikony aplikacji na Twoją ulubioną ikonę widoczną poniżej. Dziękujemy Ci za to, że tworzysz naszą historię i korzystasz z Instagramu, aby dzielić się swoim życiem”.
Przychód Facebooka sięgnął w II kwartale 2020 r. 18,69 mld dol. To o 11 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2019 (16,89 mld dol.). Przychód z reklam firmy wyniósł 18,32 mld dol., co oznacza wzrost o 10 proc. w ujęciu rocznym. Facebook zanotował w II kwartale zysk netto w wysokości 5,18 mld dol., w porównaniu do 2,62 mld dol. zysku w II kwartale roku 2019 (+98 proc.).
Dołącz do dyskusji: Instagram będzie ostrzegać przed publikowaniem obraźliwych komentarzy