Przychody InPost o 100 proc. w górę. 310 mln przesyłek w 2020 roku
Firma logistyczna InPost w 2020 roku odnotowała wzrost przychodów o 104 proc .do 2,53 mld zł, zysku EBITDA o 184 proc. do 994 mln zł. Sieć w ubiegłym roku obsłużyła ponad 310 mln paczek. Ma już ponad 12 tysięcy Paczkomatów.
Firma InPost opublikowała wyniki finansowe za 2020 rok. Przychody wzrosły o 104 proc. do 2,53 mld zł, EBITDA o 184 proc.do 994 mln zł, a skorygowany poziom EBITDA zwiększył się o 186 proc. do 1,00 mld zł.
- Pandemia COVID-19 przyspieszyła strukturalne zmiany w kierunku gospodarki cyfrowej - tym samym InPost miał świetny rok 2020. Podjęliśmy wiele działań, aby wzmocnić naszą ogólnoeuropejską strategię rozwoju i osiągnęliśmy znakomite wyniki finansowe - komentuje prezes InPost Rafał Brzoska.
Ponad 12 tysięcy Paczkomatów w 2020 roku
W ubiegłym roku wydatki inwestycyjne wzrosły o 68 proc.do 537 mln zł, a wolne przepływy pieniężne zwiększyły się dziesięciokrotnie – do 380 mln zł. Spółka zakończyła rok z dźwignią finansową pro-forma netto na poziomie 2,4x .
W 2020 roku InPost zwiększył wolumen przesyłek o 115 proc.do 310 mln, a sieć Paczkomatów wzrosła o 47 proc.do 12.254 maszyn. Łączna liczba skrytek w Polsce wzrosła o 78 proc., do prawie 1,5 mln, wdrożono system bezdotykowych odbiorów z Paczkomatów i zwrotów bez etykiet - dzięki aplikacji InPost Mobile, która ma 6 mln użytkowników.
- Paczkomaty są najbardziej ekologiczną formą dostawy - w ciągu roku zmniejszyliśmy emisję CO2 w porównaniu do tradycyjnych form dostawy o 180.000 ton, jednocześnie redukując ruch uliczny i poziom hałasu. W odpowiedzi na wiele wyzwań, jakie COVID-19 postawił przed naszymi społecznościami, Paczkomaty® InPost szybko stały się najbezpieczniejszą formą odbioru przesyłek dla kilkudziesięciu milionów konsumentów - dzięki zdalnemu otwieraniu skrytek - mówi Rafał Brzoska.
InPost realizował strategię przyspieszonej ekspansji międzynarodowej, ze wzrostem wolumenu w Wielkiej Brytanii o 400 proc.w czwartym kwartale 2020 (rok do roku).
W styczniu 2020 roku InPost z sukcesem sfinalizował IPO i rozpoczął na giełdzie EURONEXT Amsterdam notowania pod symbolem „INPST”.
InPost planuje akwizycję Mondial Relay, wiodącej francuskiej platformy dostaw przesyłek e-commerce, za ok. 565 milionów euro (ok. 2,6 mld zł). Spółka zakłada, że zamknięcie transakcji nastąpi do końca drugiego kwartału 2021 roku. W okresie 12 miesięcy 2020 Mondial Relay uzyskał przychody ze sprzedaży w wysokości 437 mln euro oraz wypracował około 60 mln euro EBITDA.
- W połączeniu z szybkim rozwojem w Wielkiej Brytanii, będziemy wiodącą w Europie platformą dostaw dla e-commerce umożliwiającą odbiór przesyłek poza adresem odbiorcy. Chciałbym szczególnie podziękować naszym pracownikom za ich poświęcenie i pasję, a także naszym klientom, partnerom i inwestorom za ich stałe wsparcie. Dzięki naszym wspólnym wysiłkom i jasnej misji z optymizmem patrzymy w przyszłość” – podkreśla Rafał Brzoska, prezes InPost.
Plany InPost na 2021 rok
W tym roku InPost planuje powiększenie sieci Paczkomatów do nawet 18,5 tysiąca maszyn. Wolumen paczek może wynieść od 615 do 645 mln. Spółka prognozuje przychody w przedziale 5,665-5,910 mld zł.
Dołącz do dyskusji: Przychody InPost o 100 proc. w górę. 310 mln przesyłek w 2020 roku