SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

ING Bank Śląski, Bank Millennium i PKO BP z mniejszymi wydatkami reklamowymi - w górę mBank

Banki przez pierwsze dziesięć miesięcy tego roku wydały na reklamy w mediach tradycyjnych nieznacznie mniej niż przed rokiem. Zredukowały wydatki na wszystkie media oprócz radia i indooru. Reklamowym liderem w branży pozostaje ING Bank Śląski, a wydatki mocno zwiększył mBank.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

Banki w okresie od stycznia do października br. wydały na reklamy w mediach pozainternetowych 1,03 mld zł, czyli 3,1 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2014 roku - wynika z danych cennikowych netto (bez rabatów) Kantar Media opracowanych dla Wirtualnemedia.pl.

Ok. 70 proc. swoich budżetów - 719,7 mln zł - przeznaczyły na wsparcie w telewizji. Było to jednak 7,5 proc. mniej w skali roku. Banki ograniczyły też wydatki na reklamę w gazetach (o 18,7 proc., do 36,6 mln zł), magazynach (o 0,6 proc., do 57,8 mln zł), na outdoorze (o 11,6 proc., do 51,4 mln zł) i w kinach (o 5,9 proc., do 42 mln zł).

Zwiększyły natomiast nakłady na radio i indoor. Stacje radiowe na reklamach banków zarobiły w tym roku 63,7 proc. więcej niż rok temu -  117,7 mln zł, a indoor – 165 proc. więcej, 1,1 mln zł.

Cennikowe wydatki reklamowe banków (dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-X 2014

I-X 2015

zmiana proc.

Telewizja

777 792 152 zł

719 719 526 zł

-7,5

Radio

71 898 108 zł

117 732 582 zł

63,7

Gazety

44 967 099 zł

36 574 412 zł

-18,7

Magazyny

58 093 911 zł

57 750 124 zł

-0,6

Outdoor

58 082 598 zł

51 364 954 zł

-11,6

Kina

47 903 937 zł

42 023 020 zł

-5,9

Indoor

408 320 zł

1 082 100 zł

165

razem

1 059 146 125 zł

1 026 246 718 zł

-3,1


Największym reklamodawcą wśród banków na polskim rynku był, podobnie jak rok temu, ING Bank Śląski. Ten marketer zainwestował w reklamę w tradycyjnych mediach 95, 2 mln zł obniżając wydatki w skali roku o 15,7 proc. W ostatnich kampaniach tego banku występowała aktorka Agata Kulesza, m.in. w roli taksówkarki, a we wcześniejszej - osoby niesłyszące.

Na pozycję wicelidera awansował mBank, który zwiększył nakłady o 21,6 proc., do 94 mln zł. W jesiennej kampanii promował m.in. e-konta mobilne.

Trzecie miejsce w tegorocznym zestawieniu największych reklamodawców wśród banków zajmuje Bank BGŻ BNP Paribas z wydatkami 81,5 mln zł. Pod tą nazwą firma funkcjonuje od wiosny br., w efekcie połączenia banków BGŻ i BNP Paribas. Nowa marka promowana była kilkoma kampaniami, w których wspierano głównie konta i kredyty gotówkowe, a jej bohaterami była para: Michelle i Michał. W ub.r., w okresie od stycznia do października bank BGŻ wydał na reklamy 42,1 mln zł, a BNP Paribas Polska - 20,6 mln zł.

Bank Millennium w omawianym okresie br. wydał na promocję w mediach pozainternetowych 81 mln zł (19,1 proc. mniej w skali roku), a PKO BP – 80,8 mln zł (13,4 proc. mniej). W kampaniach Banku Millennium od ponad roku występuje youtuber Radosław Kotarski, który np. w niedawnych reklamach promował aplikację mobilną z kontem. PKO BP z kolei wielokrotnie reklamował m.in. Mini Ratkę.

Najwięksi reklamodawcy wśród banków

(dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-X 2014

I-X 2015

zmiana proc.

ING BANK ŚLĄSKI

112 845 618 zł

95 159 982 zł

-15,7

MBANK

77 337 439 zł

94 021 112 zł

21,6

BANK BGŻ BNP PARIBAS

b.d.

81 487 414 zł

b.d.

BANK MILLENNIUM

100 201 856 zł

81 019 861 zł

-19,1

PKO BP

71 262 123 zł

80 832 535 zł

13,4

Razem

1 059 146 125 zł

1 026 246 718 zł

-3,1

Dołącz do dyskusji: ING Bank Śląski, Bank Millennium i PKO BP z mniejszymi wydatkami reklamowymi - w górę mBank

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl