Informacje i publicystka: Onet liderem zasięgowym, WP przyciąga mocniej, RadioZET.pl przed RMF24.pl (TOP10)
Wśród serwisów informacyjno-publicystycznych liderem zasięgowym są Onet Wiadomości, a najwięcej odsłon zanotowały WP Wiadomości. Kilkukrotnie wzrosły wyniki Polsatnews.pl, a dział RadioZET.pl z informacjami i publicystyką ma wyższą odwiedzalność niż RMF24.pl.
Według danych z badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w czerwcu br. dział Wiadomości na Onecie (Ringier Axel Springer Polska) odwiedziło 9,77 mln użytkowników (to 35,9 proc. wszystkich internautów w Polsce), wykonując 154,03 mln odsłon. Na każdego przypadło średnio 15,8 odsłon.
Analogiczna sekcja WP.pl miała 9,26 mln odwiedzających i 194,37 mln odsłon, przeciętnie 21 na internautę.
Żadna z pozostałych witryn informacyjno-publicystycznych (bez uwzględniania treści regionalnych) nie osiągnęła poziomu 100 mln odsłon. Na TVN24.pl taka sekcja zanotowała 7,87 mln użytkowników i 77,3 mln odsłon (średnio 9,8 na odwiedzającego), a na Interii - 5,81 mln użytkowników i 87,49 mln odsłon (przeciętnie 15,1 na internautę).
Dział informacyjny o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) miał 7,3 mln odwiedzających i 63,35 mln odsłon, a analogiczna sekcja Gazeta.pl (Agora) - 6,72 mln użytkowników i 64,77 mln odsłon.
Oprócz TVN24.pl w zestawieniu są witryny i sekcje informacyjno-publicystyczne portali innych mediów pozainternetowych. Na RMF24.pl 6,31 mln internautów wykonało 35,85 mln odsłon, w dziale Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) z informacjami i publicystyką 6,25 mln odwiedzających wygenerowało 31,15 mln odsłon, a w analogicznej sekcji Wyborcza.pl (Agora) 5,33 mln internautów wykonało 33 mln odsłon. Wyborcza.pl to jedyny portali z listy, w którym obowiązuje płatny dostęp do treści (w połowie kwietnia korzystało z niego 240 tys. subskrybentów), przy czym za darmo można czytać do 10 tekstów miesięcznie, a w drugiej połowie marca z tego limitu wyłączono wszystkie treści o epidemii koronawirusa.
Z kolei Polsatnews.pl zanotował 5,23 mln użytkowników i 37,4 mln odsłon.
Powyższa tabela obejmuje serwisy i sekcje informacyjno-publicystyczne dużych portali działające pod osobnymi markami (Wiadomości, Fakty, Informacje) i tak oznaczone w badaniu Gemius/PBI.
Natomiast ogółem portale ogólnotematyczne w kategorii informacji i publicystyki (bez treści regionalnych) notują nieco wyższą odwiedzalność. Przykładowo Onet zanotował 10,06 mln użytkowników i 163,14 mln odsłon, a WP.pl - 9,47 mln użytkowników i 202,52 mln odsłon.
Na piątym miejscu tego zestawienia jest RadioZET.pl, w którym sekcja informacyjno-publicystyczna nie działa pod osobną marką. W czerwcu odwiedziło ją 7,14 mln internautów, wykonując 43,44 mln odsłon. W porównaniu z czerwcem ub.r. osiągnęła wzrost o 1,86 mln użytkowników (35,3 proc.) i 11,51 mln odsłon (36 proc.).
Na o2.pl przed rokiem w badaniu Gemius/PBI nie było jeszcze wydzielonej sekcji informacyjno-publicystycznej. Pozostałych dziewięć serwisów łącznie miało w zeszłym miesiącu 69,84 mln użytkowników i 778,71 mln odsłon, natomiast rok wcześniej zanotowały 50,84 mln odwiedzających i 539,84 mln odsłon. Tym samym rok do roku zyskały 10 mln użytkowników (to 37,4 proc. w górę) i 238,87 mln odsłon (44,2 proc.).
Liczbowo najwięcej zyskał dział informacyjno publicystyczny Onetu - 2,65 mln odwiedzających (37,3 proc.) i 57,57 mln odsłon (59,7 proc.). W efekcie w tej pierwszej statystyce wyprzedził analogiczną sekcję WP.pl, która osiągnęła wzrost o 146,8 tys. użytkowników (1,6 proc.) i 1,38 mln odsłon (0,7 proc.).
Z kolei największy wzrost procentowe zanotował Polsatnews.pl - o 2,78 mln odwiedzających (113,8 proc.) i 28,19 mln odsłon (306,1 proc.).
W dziale informacyjno-publicystycznym na TVN24.pl przybyło 1,21 mln internautów (18,2 proc.) i 22,79 mln odsłon (41,8 proc.), na Gazeta.pl - 753,3 tys. użytkowników (12,6 proc.) i 15,24 mln odsłon (30,8 proc.), na RMF24.pl - 704,2 tys. internautów (12,6 proc.) i 7,92 mln odsłon (28,4 proc.), a na Wyborcza.pl - 1,48 mln użytkowników (38,5 proc.) i 16,11 mln odsłon (95,4 proc.).
Sekcja Fakt.pl z informacjami i publicystyką przy wzroście liczby odwiedzających o 2,08 mln (49,9 proc.) straciła 3,66 mln odsłon (10,5 proc.), natomiast analogiczny dział Interii zanotował spadek liczby użytkowników o 107,3 proc. (1,8 proc.) i wzrost liczby odsłon o 29,96 mln (52,1 proc.).
Dołącz do dyskusji: Informacje i publicystka: Onet liderem zasięgowym, WP przyciąga mocniej, RadioZET.pl przed RMF24.pl (TOP10)