IKEA promuje się reportażem z udziałem swoich pracowników
IKEA rozpoczęła emisję reportażu zatytułowanego "Znaczy więcej", w którym jej pracownicy i pracowniczki „od kuchni” pokazują pracę w dużej firmie. Pozwalają w ten sposób poznać ludzi, zespoły i towarzyszącą ich pracy atmosferę oraz przekonać się, że praca w IKEA znaczy więcej.
Reportaż jest częścią projektu „IKEA. Akcja!”, realizowanego w firmie od roku, którego celem było wypracowanie oryginalnego sposobu na promowanie marki pracodawcy na rynku.
- „IKEA. Akcja! to projekt, który zaangażował wiele osób z naszej organizacji. W zależności od etapu projektu, brali oni udział między innymi w pracach koncepcyjnych czy spotkaniach grupy reżyserskiej. W trakcie trwania projektu zorganizowaliśmy także wewnętrzny konkurs dla pracowniczek i pracowników, który polegał na przygotowaniu krótkiego filmu o tym, co dla nich oznacza praca w IKEA. Produkcje wybrane przez komisję konkursową zostały poddane głosowaniu, w które włączyło się ponad 20 proc. wszystkich osób zatrudnionych w IKEA Retail. Był to pierwszy sukces naszego projektu. Liderki i liderzy rankingu głosowania publiczności wsparli nas też podczas wyboru bohaterek i bohaterów reportażu” – podkreśla Aleksandra Hajecka, liderka ds. pozyskiwania talentów i budowania marki pracodawcy w IKEA Retail w Polsce.
Ludzie i ich praca
Bohaterami filmu są Dominika, Tsezar, Bernadeta i Józef . Pokazują oni IKEA z własnej perspektywy – oczami pracowników. Opowiadają nie tylko o pracy, ale przede wszystkim o ludziach i ich niezwykłych historiach.
Dominika to kierowniczka Działu Przepływu Towarów w IKEA Lublin, która na co dzień w swojej pracy próbuje zmieniać wizerunek „logistyki tylko dla mężczyzn”. Tsezar z IKEA Wrocław, pracując w Dziale Odzyskiwania Towaru, wspiera firmę w osiąganiu lokalnych celów dot. cyrkularności. Bernadeta, sprzedawczyni w dziale, gdzie sprzedawane są stoły i krzesła, jest ambasadorką na rzecz działań Sustainability. Józef to starszy specjalista ds. obsługi posprzedażowej w warszawskiej Domolinii, tj. Centrum Wsparcia Klienta.
- Uzyskanie autentyczności i naturalności bohaterów to dla mnie jeden z najważniejszych aspektów tworzenia reportaży i dokumentów. Zawsze chcę ich jak najlepiej poznać oraz sprawić, aby czuli się w moim towarzystwie komfortowo. Mało mówię i dużo słucham. Staram się niczego nie sugerować i nadmiernie nie kreować. Podążam za to za ludźmi i historią. W trakcie pracy nad filmem jestem sobą i dzięki temu bohaterzy zaczynają czuć się swobodnie – mówi Szymon Wasylów, reżyser i scenarzysta filmu „Znaczy więcej”.
W reportażu zaprezentowano historie osób, które wyróżniają się m.in. swoim zaangażowaniem w pracę oraz postawą wobec koleżanek i kolegów z IKEA. Podczas warsztatów reżyserskich obecne były osoby zatrudnione w różnych miejscach IKEA Retail w Polsce i to one opowiadały o osobach, z którymi pracują i które w swojej codziennej pracy kierują się wartościami IKEA, inspirują i motywują pozostałą część zespołu. Na tej podstawie wybrano bohaterki i bohaterów filmu „Znaczy więcej”.
Nieprzypadkowy tytuł
Tytuł filmu bezpośrednio odnosi się do nazwy platformy komunikacyjnej „Praca w IKEA. Znaczy więcej”, która wystartowała w Polsce w kwietniu 2021 r. Jej celem jest budowanie marki pracodawcy poprzez podkreślanie, że każdy z pracowników i pracowniczek IKEA może mieć pozytywny wpływ na siebie i swoje otoczenie oraz że wspólnie rozwijają się każdego dnia. W związku z tym, w swoich działaniach employer brandingowych IKEA koncentruje się m.in. na pokazaniu autentycznej atmosfery pracy w firmie, oferowanych benefitów, warunków pracy, a także zachowań oraz postaw odzwierciedlających wartości IKEA w praktyce.
Film „Znaczy więcej” został po raz pierwszy zaprezentowany bohaterkom, bohaterom, ich bliskim i zaproszonym gościom 25 października 2022 r., podczas kinowej premiery, natomiast od 26 października br., jest dostępny on-line: na kanale YouTube marki, w employer brandingowych mediach społecznościowych, w krótszych formach, a także na stronie www.IKEA.pl/TwojaStronaPracy.
Premierze będzie towarzyszyć kampania na Instagramie oraz w serwisie YouTube.
Produkcją filmu „Znaczy więcej” zajmowało się REDfilmproduction, za działania w mediach społecznościowych i opiekę kreatywną odpowiada agencja LUCKYYOU, a opiekę merytoryczną zapewniali pracownicy i pracowniczki IKEA Retail w Polsce.
Dołącz do dyskusji: IKEA promuje się reportażem z udziałem swoich pracowników