I półrocze 2011: “Poradnik Domowy” i “Świat Kobiety” zyskały, bo staniały
W I półroczu br. większość miesięczników poradnikowych zanotowało spadki sprzedaży, najwięcej straciła “Olivia”. Wzrostami pochwalić się mogły tylko dwa tytuły: “Poradnik Domowy” i “Świat Kobiety”, które obniżyły swoje ceny.
Liderem zestawienia pozostały wydawane przez Burdę “Dobre Rady”, których sprzedaż ogółem spadła o 7,96 proc. do 458 976 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugie miejsce z trzeciego awansował “Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer). Jego sprzedaż ogółem w pierwszych sześciu miesiącach br. wyniosła 411 700 egz. i była o 1,88 proc. wyższa niż rok wcześniej. Magazyn kosztował w I półroczu 1,99 zł, zaś rok wcześniej było to 2,90 zł.
Trzecia była “Kobieta i Życie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 384 570 egz. po spadku o 17,23 proc. Rok wcześniej tytuł ten zajmował pozycję drugą.
“Poradnik Domowy” (Agora), który osiągnął największy wzrost znalazł się na czwartym miejscu. Jego sprzedaż ogółem wzrosła o 4,22 proc. do 377 796 egz. Magazyn ten od kwietnia kosztuje 1,99 zł, o 1 zł mniej niż wcześniej.
Najwięcej wśród miesięczników poradnikowych straciła zajmująca szóste miejsce “Olivia” (Marquard Media Polska). Jej sprzedaż ogółem zmalała w I półroczu br. o 26,05 proc. do 167 061 egz.
Wirtualnemedia.pl | I półrocze | |
ZKDP | 2011 | 2010 |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
Dobre Rady | 458 976 | 498 672 |
Świat Kobiety | 411 700 | 404 095 |
Kobieta i Życie | 384 570 | 464 612 |
Poradnik Domowy | 377 796 | 362 484 |
Claudia | 206 166 | 246 378 |
Olivia | 167 061 | 225 902 |
Naj Magazyn | 115 869 | 136 735* |
W czerwcu br. liderem w segmencie także były “Dobre Rady” z wynikiem na poziomie 411 863 egz. po spadku o 11,06 proc. Drugie miejsce zajęła “Kobieta i Życie” (375 506 egz., - 14,14 proc.), a na podium znalazł się też “Poradnik Domowy” którego sprzedaż ogółem uplasowała się na poziomie 367 031 egz. Magazyn ten jako jedyny zanotował wzrost o 6,3 proc., mimo obniżki ceny “Świat Kobiety” w czerwcu miał stratę, chociaż wynoszącą zaledwie 0,45 proc.
W szóstym miesiącu br. najwięcej (19,97 proc.) także straciła “Olivia”. Miesięcznikowi temu nie pomaga wprowadzona w maju br. zmiana formuły okładek, na których teraz pojawiają się gwiazdy, a nie anonimowe modelki.
“Naj Magazyn” nie miał wydania czerwcowego w 2010 roku, bowiem do maja ub.r. pismo to ukazywało się jako tygodnik, a kolejny numer wydany w czerwcu był oznaczony jako lipcowy.
Wirtualnemedia.pl | czerwiec | |
ZKDP | 2011 | 2010 |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
Dobre Rady | 411 863 | 463 092 |
Kobieta i Życie | 375 506 | 437 369 |
Poradnik Domowy | 367 031 | 345 270 |
Świat Kobiety | 366 223 | 367 861 |
Claudia | 210 924 | 251 565 |
Olivia | 151 467 | 189 256 |
Naj Magazyn | 95 523 | - |
Dołącz do dyskusji: I półrocze 2011: “Poradnik Domowy” i “Świat Kobiety” zyskały, bo staniały