SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Historię Roja” śledziło 740 tys. widzów. TVP1 przegrała z konkurencją

Serial „Historia Roja, czyli w ziemi lepiej słychać” oglądało w TVP1 średnio 736 tys. osób. Stacja w czasie emisji formatu przegrała walkę o widza ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 907 tys. zł.

Kadr z filmu Historia RojaKadr z filmu Historia Roja

Produkcja „Historia Roja, czyli w ziemi lepiej słychać” na antenie TVP1 pokazywana była w środy o godz. 20.30, w okresie od 1 marca do 5 kwietnia br. Średnia widownia misyjnego miniserialu wyniosła 736 tys. osób, co przełożyło się na 4,60 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów, 3,76 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 4,52 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Widownia 5-odcinkowej produkcji systematycznie spadała. Pierwszy z nich oglądało 1,10 mln widzów, drugi - 905 tys., a trzeci - 701 tys. Jak wynika z analizy Wirtualnemedia.pl uśredniona widownia dwóch ostatnich odcinków uplasowała się na poziomie około 500 tys. oglądających.

Trzy topowe odcinki

TVP1 w paśmie nadawania „Historii Roja” przegrała walkę o widza ze wszystkimi swoimi konkurentami w rynku telewizyjnym. Liderem wśród tzw. „wielkiej czwórki” była TVP2 z udziałem na poziomie 22,63 proc., nadająca w tym czasie gł. popularny serial „Na dobre i na złe”. Drugi był TVN (13,30 proc.; „Na Wspólnej” i „Milionerzy”), a trzeci - Polsat (8,18 proc.; „Idol”).

Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59.

Oglądalność produkcji na tle konkurencji

Wpływy z reklam pokazywanych wokół miniserialu wyniosły 907 tys. zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Wojenny serial „Historia Roja, czyli w ziemi lepiej słychać” powstał na podstawie filmu o tym samym tytule, który miał swoją kinową premierę w marcu 2016 roku (jego dystrybutorem było Kino Świat).

Film kręcony był w okresie od grudnia 2009 roku do września 2010 roku. Produkcja nie została jednak wówczas dokończona ze względu na brak funduszy od Telewizji Polskiej - współproducenta filmu - w której trwały wówczas zmiany personalne w zarządzie. W marcu 2012 roku ruszyła społeczna akcja, której celem było zebranie środków na dokończenie montażu i postprodukcji filmu.

Produkcja przedstawia historię Mieczysława Dziemieszkiewicza, ps. „Rój” (w tej roli Krzysztof Zalewski-Brejdygant), żołnierza Narodowych Sił Zbrojnych, który po wojnie formuje własny oddział partyzantki antykomunistycznej. Reżyserem i scenarzystą serialu jest Jerzy Zalewski

Udział Jedynki w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w marcu br. wyniósł 11,02 proc.

Dołącz do dyskusji: „Historię Roja” śledziło 740 tys. widzów. TVP1 przegrała z konkurencją

17 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
marcin
A ja chciałbym się dowiedzieć ile TVP zapłaciło za prawa do emisji tego serialu
odpowiedź
User
rafa
I co w tym nadzwyczajnego, że serial historyczny przegrał z komercyjnymi serialami typu "Na dobre i na złe"? Tzw. "misyjność" publicznej polega na tym, że nie zawsze dana produkcja trafia w gusta szerokich mas, które raczej wybiorą w tym czasie jakąś rozrywkę np. "Idola". Normalne zjawisko rynkowe. M.in. dlatego publiczna skazana jest na kroplówki finansowe spoza rynku typu abonament. Jednak patrząc całościowo to widownia Dwójki (notabene kanał TVP) była w tym czasie większa niż Polsat i TVN razem wzięte. Magia seriali :)
odpowiedź
User
wwa
Oj tam, przecież chodzi o to, żeby się swoi nachapali. Po to ma być te 800 baniek.
odpowiedź