SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Havas Media przy spadku wpływów o 14 proc. zwiększył zysk

Agencja Havas Media zanotowała spadek przychodów o 14 proc. do 332,29 mln zł, a przy ograniczeniu kosztów operacyjnych o 16 proc. jej zysk netto wzrósł z 6,3 do 8,81 mln zł.

Wszystkie przychody zostały osiągnięte przez Havas Media z usług marketingowych. Wpływy krajowe zmalały z 358,64 do 316,71 mln zł, a zagraniczne - z 27,9 do 15,58 mln zł.

- Sytuacja rynkowa związana z pandemia COVID-19 spowodowała spadki wydatków na reklamę o 10-20 proc. oraz anulowanie bądź tez odłożenie swoich budżetów reklamowych przez firmy takie jak np. Hyundai, Kia, BNP Paribas, ITI, jednak skupiamy się na utrzymaniu pozostałych budżetów oraz pozyskiwaniu nowych - opisano w sprawozdaniu Havas Media złożonym w KRS.

Przychody Havas Media od innych firm należących do koncernu Vivendi poszły w górę rok do roku z 27,16 do 55,26 mln zł. Na zeszłoroczną kwotę złożyło się przede wszystkim 27,78 mln zł od Canal+ Polska, 17,45 mln zł od Arena Media Communications i 7,51 mln zł od Havas Media Group Spain.

- Spółka przygotowała ewentualny plan redukcji kosztów. Monitorujemy również sytuację finansową u naszych dostawców mediów a zwłaszcza tych którzy najbardziej ucierpieli na skutek pandemii np. kina - zapewniono w raporcie.

Agencja Havas Media w ub.r. rozwijała zespół Data Business Intelligence specjalizujący się w data driven marketingu. Oferuje on m.in. modelowanie ekonometryczne, modelowanie atrybucji oraz analizy potrafiące wyliczyć optymalną częstotliwość kontaktu z reklamą czy ścieżkę użytkownika z największym prawdopodobieństwem konwersji.

W Havas Media ponad 110 pracowników

W ub.r. wydatki operacyjne Havas Media zmalały o 16 proc. do 324,3 mln zł. Zdecydowana większość to koszty usług obcych (czyli głównie zakupu powierzchni i usług reklamowych dla klientów), które zmniejszyły się z 363,45 do 303,81 mln zł.

Nakłady na wynagrodzenia zmalały z 16,69 do 15,25 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 3,42 do 3,32 mln zł.

W ub.r. w firmie było przeciętnie 114 pracowników etatowych, o pięciu mniej niż w 2019 roku. Łączne zarobki pięciorga członków zarządu zmalały rok do roku z 2,7 do 2,62 mln zł.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Wydatki na zużycie materiałów i energii poszły w dół z 707,3 do 287,1 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 1,33 mln zł do 870,9 tys. zł.

Pozostałe koszty operacyjne zmniejszyły się z 8,75 do 4,22 mln zł, a pozostałe wpływy operacyjne - z 16,33 do 9,71 mln zł.

Zysk na kapitał zapasowy

Havas Media osiągnął w ub.r. 7,98 mln zł zysku sprzedażowego, wobec 289,3 tys. zł rok wcześniej. Zwiększyły się także pozostałe wyniki rentowności agencji: zysk operacyjny z 7,87 do 13,46 mln zł, zysk brutto - z 7,91 do 12,89 mln zł, a zysk netto - z 6,3 do 8,81 mln zł.

Bezpośrednio 100 proc. udziałów Havas Media ma spółka Havas Media Group Spain. Postanowiła, że zysk netto agencji z ub.r. w całości trafi na kapitał zapasowy.

Dołącz do dyskusji: Havas Media przy spadku wpływów o 14 proc. zwiększył zysk

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl