Roblox przyciąga polskich internautów na dłużej niż Coin Master (TOP10 platform gamingowych)
Najpopularniejszą platformą gamingową w Polsce pozostaje Roblox, wyprzedzając gry mobilne Coin Master, Brawl Stars i Stumble Guys. Z witryn opisujących gry na czele są Gry-online.pl.
Platformę Roblox, w wersji www i jako aplikację, w grudniu ub.r. odwiedziło 4,08 mln polskich internautów, każdy spędził na niej przeciętnie 10 godzin, minutę i 16 sekund. Jej zasięg wyniósł 13,77 proc. - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Po nieco ponad 2,5 mln internautów skorzystało natomiast z trzech gier mobilnych. Coin Master zanotował 2,65 mln użytkowników, 8,93 proc. zasięgu oraz 9 godzin, 23 minuty i 46 sekund przeciętnego czasu korzystania, Brawl Stars - 2,54 mln internautów, 8,58 proc. zasięgu oraz 5 godzin, 34 minuty i 30 sekund średniego czasu korzystania, a Stumble Guys - 2,53 mln użytkowników, 8,54 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 41 minut i 34 sekundy średniego czasu.
Platformę Twitch, na której gracze streamują swoje rozgrywki, odwiedziło 2,12 mln internautów (7,16 proc. zasięgu), spędzając średnio po 3 godziny, 48 minut i 51 sekund.
W zestawieniu są też dwie platformy e-commerce’owe z grami. Steam przyciągnął 1,96 mln użytkowników (6,61 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 5 minut i 51 sekund, a serwis producenta i wydawcy gier Epic Games miał 1,95 mln odwiedzających, 6,56 proc. zasięgu oraz 6 minut i 18 sekund średniego czasu korzystania.
Natomiast wśród witryn opisujących rynek gier najwyższą odwiedzalność osiągają Gry-online.pl. W grudniu odwiedziło je 2,03 mln internautów (6,83 proc. zasięgu), każdy spędził średnio 8 minut i 41 sekund.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Boop.pl zanotował 1,93 mln użytkowników, 6,5 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 10 sekund przeciętnego czasu korzystania, a PPE.pl - 1,78 mln odwiedzających, 6 proc. zasięgu oraz 2 minuty i 24 sekundy średniego czasu.
Miesiąc do miesiąca Roblox stracił 504,6 tys. użytkowników (to 11 proc. w dół), za to średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 2 godziny, 30 minut i 11 sekund (33,3 proc.). W tej drugiej statystyce wyprzedził Coin Mastera, w którym średni czas korzystania przez odwiedzających (ich liczba zmalała o 488,4 tys., czyli 15,6 proc.) wzrósł o 44 minuty i 19 sekund (8,5 proc.).
Trzy platformy osiągnęły wzrosty w obu statystykach. Aplikacja Brawl Stars zyskała 426,2 tys. użytkowników (20,1 proc.) oraz godzinę, 40 minut i 59 sekund średniego czasu korzystania (43,2 proc.), Epicgames.com - 455,4 tys. internautów (30,5 proc.) oraz 3 minuty i 53 sekundy przeciętnego czasu spędzonego przez każdego (160,7 proc.), a Gry-online.pl - 21,9 tys. (1,1 proc.) i 50 sekund średniego czasu (10,6 proc.).
Natomiast w grze Stumble Guys ubyło 310,7 tys. internautów (10,9 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego zmalał o 29 minut i 44 sekundy (15,5 proc.). Aplikacja jako jedyna w rankingu zanotowała spadek w tej drugiej statystyce.
Na Twitchu przy spadku liczby użytkowników o 762,7 tys. (26,4 proc.) przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się o 52 minuty i 16 sekund (29,6 proc.), a na Steamie średni czas wzrósł o 2 minuty i 4 sekundy (43,2 proc.), a liczba odwiedzających zmalała o 264,9 tys. (11,9 proc.).
Boop.pl zanotował spadek o 221,6 tys. użytkowników (10,3 proc.), a PPE.pl - o 195,2 tys. (9,9 proc.). Przy czym w średni czas korzystania z witryn wydłużył się o odpowiednio 42 i 22 sekundy (28,4 i 18 proc.).
Dołącz do dyskusji: Roblox przyciąga polskich internautów na dłużej niż Coin Master (TOP10 platform gamingowych)