Grupa RMF i Polskie Radio mocno w górę, Agora w dół
Od stycznia do czerwca br. Grupa RMF cennikowo zarobiła z reklam o jedną trzecią, a Polskie Radio – o jedną piątą więcej niż rok wcześniej. Wśród czołowych nadawców radiowych tylko Agora zanotowała spadek tych przychodów.
W I półroczu br. polscy nadawcy radiowi zarobili z reklam (cennikowo, bez autopromocji) 1,11 mld zł, czyli 13,9 proc. więcej niż rok wcześniej – wynika z danych firmy Expert Monitor przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Tym samym przełamane zostały ubiegłoroczne spadki, które w skali rok do roku wyniosły 2 proc. (więcej).
Od stycznia do czerwca br. cennikowe wpływy reklamowe najbardziej zwiększyły liderująca pod tym względem w segmencie radiowym Grupa RMF (o 32,57 proc.) i Polskie Radio (o 20,17 proc.). Dwucyfrowy wzrost tych przychodów (dokładnie 12,81 proc.) zanotował też Eurozet, a nieznacznie więcej (o 2,49 proc.) niż w I półroczu ub.r. zarobiła Grupa Radiowa Time.
Jedynym z czołowych nadawców radiowych, który w minionym półroczu „na papierze” zarobił z reklam mniej niż rok wcześniej, jest Grupa Radiowa Agory. Spadek ten wyniósł 4,39 proc.
Cennikowe wpływy reklamowe nadawców radiowych (bez autopromocji) | ||
I-VI. 2010 | I-VI. 2009 | |
Grupa RMF | 357 528 524 zł | 269 682 065 zł |
Eurozet | 298 379 379 zł | 264 486 939 zł |
Grupa Radiowa TIME | 227 560 073 zł | 222 025 687 zł |
Agora | 116 498 046 zł | 121 852 553 zł |
Polskie Radio | 84 977 200 zł | 70 715 684 zł |
razem | 1 112 306 772 zł | 976 529 361 zł |
Dołącz do dyskusji: Grupa RMF i Polskie Radio mocno w górę, Agora w dół