Grupa NFI EM&F chce otworzyć 120 nowych punktów w 2010 r.
Grupa NFI Empik Media & Fashion zamierza kontynuować strategię przyjętą na czas kryzysu, czyli szukać oszczędności, kumulować gotówkę oraz minimalizować nakłady inwestycyjne, zapowiedział we wtorek prezes spółki Maciej Dyjas.
"W 2009 r. nakłady inwestycyjne wyniosą ok. 100-130 mln zł i w 2010 r. zabudżetowaliśmy podobną kwotę. Naszym celem jest otwarcie na pewno ok. 80 nowych punktów sprzedaży, ale przy wyraźnej poprawie gospodarczej nie wykluczam kolejnych 40" - powiedział Dyjas podczas konferencji prasowej.
Według niego, mimo pogarszającej się sytuacji na rynku pracy, zauważalny jest niewielki wzrost optymizmu u konsumentów. Prezes dodał, że widać to m.in. po większej liczbie klientów, którzy robią zakupy w sklepach należących do Grupy. Wyjątkiem jest grupa marek modowych, ale to tendencja globalna i całkowicie niezależna od Empiku.
Prezes zapewnił, że spółka kończy prace nad maksymalnym ograniczaniem kosztów działalności, głównie negocjując zmniejszenie kosztów najmu oraz rezygnacje z części nierentownych sklepów. To przyniosło już korzyści w III kw., ale główne korzyści powinno przynieść w przyszłym roku i pozytywnie odbić się na wynikach spółki.
"W wyniku działań oszczędnościowych na kosztach operacyjnych oczekujemy ok. 15-proc. redukcji kosztów jednostkowych w całym 2009 r. Natomiast koszty najmu spadły od kilku pkt. proc. w Polsce i w Niemczech, do ponad 30 pp. na Ukrainie" wyjaśnił Dyjas.
Spółka poprawiła także cash flow operacyjny i kapitał obrotowy, który obecnie wynosi ok. 60 mln zł.
"Nie planujemy na razie akwizycji, ale w okresie kryzysu trafiają się czasem okazje i dzięki uwolnionej gotówce jesteśmy na to przygotowani" - podsumował Maciej Dyjas.
Działalność grupy NFI EM&F skupia się na dystrybucji detalicznej i hurtowej produktów kategoriach: media, produkty dla dzieci oraz marki franczyzowe - moda i kosmetyki. Sieć grupy EM&F liczy 638 sklepów i szkół językowych w Polsce, Rosji, na Ukrainie, w Niemczech i w Kazachstanie.
Spółka zarządza portfelem ponad 40 marek - m.in.: Hugo Boss, Esprit, Mango, Mexx, Palmers, Aldo, Chanel, Dior, Shiseido, Givenchy, Guerlain, Kenzo, Salvador Dali oraz markami własnymi - Empik, Smyk, SJO Empik, Speak Up, Cool Club i Smiki.
Narastająco w I-III kw. 2009 roku spółka miała 3,21 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 28,52 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 1790,03 mln zł wobec 1443,88 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Grupa NFI EM&F chce otworzyć 120 nowych punktów w 2010 r.