Grupa Lotos otworzy do 150 nowych stacji do 2015 r.
Grupa Lotos, w ramach strategii do roku 2015 roku, przewidującej osiągnięcie 10% udziału w krajowym rynku detalicznym, może uruchomić 100-150 nowych stacji paliw, poinformował w czwartek Maciej Szozda, wiceprezes i dyrektor ds. handlu.
„Nasz cel strategiczny zakłada, że do 2015 roku zwiększymy udział w sprzedaży paliw w krajowym detalu do 10%. To oznacza, że powinniśmy mieć 100-150 nowych stacji" – powiedział w czwartek Szozda na spotkaniu z dziennikarzami. Dodał, że na koniec trzeciego kwartału ubr. Lotos miał 7-proc. udział w krajowym segmencie detalicznym
Wiceprezes poinformował, że 1 punkt procentowy udziału w rynku Lotos chce osiągnąć poprzez wzrost organiczny, a 2 punkty proc. poprzez pozyskanie nowych stacji paliw. „W naszej strategii na rozwój segmentu handlu, w tym rozwój sieci detalicznej, planujemy wydać 1 mld zł. Spodziewam się, że na detal będzie to 150-180 mln zł rocznie" – powiedział wiceprezes zaznaczając, że na 2011 rok spółka zabudżetowała 180 mln zł na ten cel.
W ramach rozwoju sieci detalicznej Lotos chce uruchomić sieć ekonomiczną."Jeszcze w tym roku pojawią się pierwsze stacje marki ekonomicznej" – powiedział. Dodał, że takie stacje będą otwierane na obszarach o mniejszym „potencjale rynkowym".
Obecnie sieć stacji Lotosu liczy 314 obiektów.
W czwartek Szozda poinformował, że po trzech kwartałach 2010 roku udział Lotosu w krajowym rynku paliw ogółem wzrósł do 29,5% wobec 28,0% w analogicznym okresie 2009 roku. „Z poziomu kontrakcji na 2011 rok wynika, że poziom 30% już osiągnęliśmy" – powiedział.
Strategia spółki zakłada osiągniecie 30-proc. udziału do 2015 roku.
Dołącz do dyskusji: Grupa Lotos otworzy do 150 nowych stacji do 2015 r.