GroupM najlepszą grupą mediową w Polsce wg COMvergence
GroupM, do której należą agencje mediowe MediaCom, Mindshare i Wavemaker zajęła pierwsze miejsce na polskim rynku wśród grup mediowych, w rankingu COMvergence “Media Agency, Billings & Market Shares”, podsumowującym rok 2021 pod względem obrotów i udziałów rynkowych. Na drugim miejscu uplasowała się grupa Publicis, na trzecim Omnicom.
Polski oddział GroupM został zwycięzcą rankingu COMvergence za 2021 rok, osiągając na polskim rynku najlepszy wynik spośród wszystkich grup mediowych, z billingami na poziomie 524 mln dol., dającymi jej udział w rynku wynoszący 23,8 proc. Drugi w kolejności Publicis miał 20 proc. udział w rynku, a trzeci Omnicom Media (OMG) – 9,2 proc.
Kolejne miejsca w rankingu przypadły: Dentsu International (7,6 proc.), Mediabrands (7,6 proc.) i Havas Media Group (6,9 proc.).
Równolegle w rankingu agencji mediowych, należący do GroupM dom mediowy MediaCom Warszawa zajął drugie miejsce, z bilingami wynoszącymi 182 mln dol. i udziałem w rynku na poziomie 8,3 proc.
Trzecie miejsce w rankingu agencji mediowych zajął Wavemaker, z udziałem w rynku na poziomie 8 proc., a czwarte – Mindshare z udziałem 6,2 proc. (wszystkie te agencje należą do GroupM).
- Zajęliśmy pierwsze miejsce wśród grup mediowych, podobnie jak rok wcześniej, zwiększając nawet billlingi o niemal 9 proc. Te sukcesy cieszą nas tym bardziej, że mówimy tu przecież o trudnych 2 latach, w których warunki na rynku dyktowała pandemia. Osiągane wyniki pokazują, że udało nam się dynamicznie i skutecznie dostosowywać do szybko zmieniających się warunków rynkowych – mówi Izabela Albrychiewicz, CEO polskiego oddziału GroupM.
Dołącz do dyskusji: GroupM najlepszą grupą mediową w Polsce wg COMvergence