Google Play i App Store z rekordowymi wynikami rocznymi. Liderami TikTok, WhatsApp, PUBG Mobile i Among Us
W 2020 roku ze sklepów Google Play i App Store aplikacje mobilne pobrano prawie 134 miliardy razy, o 14 procent więcej niż rok wcześniej - wynika z danych firmy analitycznej Sensor Tower. Najwięcej przychodów dostarczyły platforma społecznościowa TikTok oraz gra PUBG Mobile.
Firma analityczna Sensor Tower cyklicznie podaje dane dotyczące popularności aplikacji mobilnych dostępnych w największych dwóch sklepach online - Google Play i App Store. Teraz Sensor Tower opublikowała informacje dotyczące 2020 r.
Rekordowe wyniki
W 2020 r. liczba ściągnięć aplikacji z Google Play i Apple Store wyniosła w sumie 142,9 mld, co oznacza wzrost rok do roku o 23,7 proc. Analitycy Sensor Tower zaznaczają trend wzrastający, bowiem w 2019 r. liczba instalacji aplikacji z obu sklepów zwiększyła się o 14 proc.
Czytaj także: Rynek aplikacji odporny na koronawirusa. Wydatki 20 procent w górę w 2020 roku
W ub.r. z Google Play ściągnięto aplikacje 108,5 mld razy (w górę o 27,9 proc.), w wypadku App Store było to 34,4 mld (więcej o 12,1 proc. rok do roku).
Na czele listy najpopularniejszych aplikacji nie będącymi grami znalazły się TikTok, WhatsApp oraz Zoom. TikTok był liderem zarówno w Google Play, jak i App Store.
W 2020 r. użytkownicy Google Play i App Store wydali globalnie na aplikacje mobilne kwotę 110,9 mld dol., co oznacza wzrost o 30,2 proc. w zestawieniu z rokiem poprzednim.
W tym segmencie Apple Store ma znaczną przewagę na d rywalem. Wydatki na aplikacje w App Store zamknęły się kwotą 72,3 mld dol. (wzrost rok do roku o 30,3 proc.), podczas gdy w wypadku Google Play było to 38,6 mld dol. (w górę o 30 proc.).
W analizowanym przez Sensor Tower ub.r. największe przychody spoza segmentu gier przyniósł TikTok, który wyprzedził YouTube i Tindera. Podobna kolejność wystąpiła także w wypadku App Store, ale w Google Play było już inaczej. Tam na podium znalazły się kolejno Google One, Disney+ i Tinder, zaś TikTok nie był obecny nawet w pierwszej dziesiątce.
Najpopularniejsze gry
Raport Sensor Tower ujawnił też statystyki dotyczące gier mobilnych dostępnych w Google Play i App Store. W 2020 r. użytkownicy ściągnęli gry 56,2 mld razy do swoich urządzeń przenośnych, to wzrost o 33 proc. rok do roku. Z Google Play gry pobrano 46,1 mld razy (wzrost o 39,3 proc.), w wypadku App Store było to 10,1 mld (w górę o 9,8 proc.).
Najpopularniejszą grą 2020 r. była Among Us, która wyprzedziła Garena Free Fire oraz Subway Surfers. W App Store pierwsza trójka to Among Us, PUBG Mobile i Call of Duty: Mobile, zaś w Google Play Garena Free Fire, Subway Surfers oraz Hunter Assassin.
Jak kształtowały się przychody z gier mobilnych w ub.r.? Użytkownicy wydali w tym segmencie łącznie 79,5 mld dol., co oznacza wzrost rok do roku o 26 proc. W App Store przychody z gier mobilnych zamknęły się kwotą 47,6 mld dol. (w górę o 25,3 proc.), w wypadku Google Play było to 31,9 mld (wzrost o 27,1 proc.).
Na liście konkretnych tytułów najwięcej w 2020 r. zarobiła gra PUBG Mobile wyprzedzając Arena of Valor i Pokemon Go. W App Store kolejność przedstawia się następująco: Arena of Valor, PUBG Mobile i Roblox. W Google Play najbardziej dochodowe gry to Coin Master, Pokemon Go oraz Lineage M.
Czytaj także: TikTok został pobrany już ponad 2 mld razy. W Indiach bije rekordy popularności
Dołącz do dyskusji: Google Play i App Store z rekordowymi wynikami rocznymi. Liderami TikTok, WhatsApp, PUBG Mobile i Among Us