SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Gilotyna” podnosi widownię Dwójki

Teleturniej „Gilotyna”, nadawany przez TVP 2 od marca br.  w porze „Wiadomości” TVP 1, przyciąga do stacji więcej widzów niż oglądało ją w tym paśmie rok wcześniej. Przegrywa jednak z konkurencją.

Średnia oglądalność sześciu pierwszych odcinków nowej serii „Gilotyny”, emitowanej we wtorki i środy o 19.30, wyniosła 1,55 mln widzów, co dało Dwójce 10 proc. udziału w grupie 4+ i 9,79 proc. w komercyjnej 16-49 – pokazują dane AGB Nielsen Media Research przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl. Widownia teleturnieju rośnie z tygodnia na tydzień, bo w pierwszym tygodniu  marca miał on ok. 1,25 mln widzów, a w trzecim – już ok. 1,75 mln.

W analogicznym okresie ub.r. w tym samym paśmie TVP 2 notowała słabsze wyniki, bo oglądało ją średnio 1,28 mln osób, a udział kanału w rynku wynosił odpowiednio 8,28 proc. i 8,33 proc. Pasma tego nie zajmowała jednak emitowana „Gilotyna”, bo program zadebiutował na antenie dopiero w październiku ub.r. i jesienią był pokazywany w poniedziałki i wtorki o godz. 19.05.

W czasie nadawania „Gilotyny” Dwójka zajmuje jednak dopiero czwarte miejsce w rynku telewizyjnym. Liderem w tym paśmie jest Jedynka nadająca wówczas „Wiadomości”, które dają stacji 30,91 proc. udziału. Na drugim miejscu plasuje się TVN („Sport”, „Pogoda”, „Uwaga!”; 17,43 proc.), a na trzecim – Polsat („Samo życie”; 16,42 proc.).

Z danych telemetrycznych wynika, że teleturniej oglądają głównie kobiety oraz widzowie w średnim wieku i starsi. Pochodzą oni głównie ze wsi i małych miast i legitymizują się wykształceniem podstawowym.

Widownia „Gilotyny” odcinek po odcinku

  Wszyscy 4+ 16-49
Data AMR SHR % SHR %
02-03-2010 1 257 735 8,16% 7,00%
03-03-2010 1 243 359 7,81% 7,21%
09-03-2010 1 625 146 10,39% 9,46%
10-03-2010 1 693 060 11,00% 11,23%
16-03-2010 1 743 276 11,46% 11,56%
17-03-2010 1 750 759 11,24% 12,19%
średnia 1 552 179 10,00% 9,79%


Oglądalność teleturnieju na tle konkurencji

  Wszyscy 4+
  AMR SHR %
TVP 1 4 799 163 30,91%
TVN 2 705 583 17,43%
Polsat 2 548 988 16,42%
TVP 2 – Gilotyna 1 552 179 10,00%


Profil widowni programu

  ADH % AFF
Płeć Mężczyźni 44,53% 93
  Kobiety 55,47% 107
Wiek  4-9 2,15% 36
   10-15 5,24% 75
  16 - 19 2,57% 44
  20 - 24 4,44% 54
  25 - 29 5,39% 61
  30 - 34 4,51% 55
  35 - 39 8,85% 125
  40 - 44 5,42% 84
  45 - 49 7,24% 102
  50 - 54 13,05% 158
  55 - 59 10,45% 138
  60+ 30,68% 157
Wlk. miasta Wieś 44,54% 114
  < 50 tys. 26,46% 110
  50-100 tys. 9,01% 105
  100-200 tys. 5,86% 73
  > 200 tys. 14,12% 69
Zawód Top management 2,98% 38
  Pracownicy średniego szczebla 10,01% 69
  Pracownicy fizyczni i rolnicy 23,96% 118
  Emeryci 40,63% 163
  Inni 22,42% 69
Wykształcenie Podstawowe 60,03% 131
  Średnie 26,28% 89
  Wyższe 6,29% 55
  Inne 7,40% 57


 

Dołącz do dyskusji: „Gilotyna” podnosi widownię Dwójki

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
OLO
OGLĄDALNOŚĆ GILOTYNY NA TLE KONKURENCJI NA OSTATNIM MIEJSCU. BRAWOOOO - płacę abonament hurrrraaaa !!
0 0
odpowiedź
User
Joey
Ten teleturniej jest głupi. Wolałem "Koło Fortuny".
0 0
odpowiedź
User
TVP
Dzisiaj ogladajcie TVP1 Spiewaj i Walcz godz 20.15 !!!
0 0
odpowiedź