Gdańsk silnie zakorzeniony w historii i o dużym znaczeniu ikon
Gdańsk jako pierwsze miasto w Polsce przeprowadziło kompleksowebadania wizerunkowe na rynku polskim jak i na rynkachzagranicznych. Badanie ma pozwolić stworzyć wielopłaszczyznowąstrategię miasta.
Strategia Gdańska obejmuje sześć poziomów działań:spozycjonowanie Gdańska jako globalnej marki i uczynienie z miastametropolii nr 1 w tej części Europy, turystyka, biznes, sport,kultura i społeczeństwo.
- Badanie przede wszystkim potwierdziło hipotezę o wizerunkuGdańska silnie zakorzenionego w historii oraz o dużym znaczeniugdańskich ikon (Wałęsa, Solidarność) - mówi portalowiWirtualnemedia.pl Monika Hajdas, strategy and analysis manageragencji Demo Effective Launching, zwycięzca projektu strategiiGdańska.
Z miejsc znane są Starówka, Westerplatte i Stocznia, zhistorycznych wydarzeń Sierpień 80 i obrona Westerplatte, a zimprez Jarmark Św. Dominika i Festiwal Gwiazd.
Dla rodaków Gdańsk jest najbardziej znanym miastem północnejPolski. Polacy wymieniają go o 29 punktów procentowych częściej niżjakiekolwiek inne miasto. Chęć przyjazdu do Gdańska w najbliższymroku wyraża co piąty Polak (21 proc.). Jest to tyle samo osób, ileodwiedziło Gdańsk w ostatnim roku, czyli ponad 4,3 mln.
Gdańsk zajmuje drugie miejsce w rankingu miast, w których Polacychcieliby mieszkać (pierwszy jest Kraków). Pod względematrakcyjności turystycznej wśród polskich miast Gdańsk zostałumiejscowiony również na drugim miejscu za Krakowem.
Gdańsk znajduje się w ścisłej czołówce polskich miast podwzględem atrakcyjności gospodarczej i plasuje się na pierwszymmiejscu wśród miast Polski Północnej. Pomysł otwarcia działalnościgospodarczej w Gdańsku poparłoby 73 proc. Polaków.
- Wyniki badań pozwoliły także odkryć niewykorzystany do tejpory potencjał Gdańska - większą niż do tej pory orientację naprzyszłość oraz emocjonalną (lżejszą) stronę miasta. Ważnąinformację stanowiły również badania międzynarodowe - uświadomiływielką skalę zainteresowania Gdańskiem. Dzięki badaniomprecyzyjniej będziemy mogli projektować przekazy oraz wybieraćwłaściwie kanały dotarcia - dodaje Monika Hajdas.
Gdańsk rozpoznaje 63 proc. Brytyjczyków, 89 proc. Szwedów i 78proc. Niemców. Prawie połowa Niemców (30 mln) i Szwedów (3) i ponadjedna czwarta Brytyjczyków (10) deklaruje chęć odwiedzenia Gdańska.Gdańsk jest trzecim polskim miastem, po Warszawie i Krakowie, któreznajduje się na trasie wycieczkowej Szwedów i Brytyjczyków. WśródNiemców zajmuje drugą pozycję, po Warszawie. Co czwarty Niemiec ico dziesiąty Brytyjczyk i Szwed, jako miejsce swojej wycieczki domiast Europy Środkowo-Wschodniej, wybrałby Gdańsk.
Oferta turystyczna w opinii Polaków postrzegana jest przezpryzmat "morza i lata". Niemcy przyjechaliby do Gdańska w celachturystycznych oraz specjalnie nad morze. Natomiast Szwedzi iBrytyjczycy w celach turystycznych i na zakupy.
Gdańsk okazał się być miastem młodych. Plany odwiedzenia Gdańskaw ciągu najbliższego roku deklaruje ok. 25 proc. osób do 40 rokużycia, wśród nich jest 33 proc. osób z wyższym wykształceniem, 32proc kierowników, 28 proc. uczniów i studentów.
Gdańsk przeciera ważne szlaki, bo dla niego to nie lata chude,ale tłuste były pretekstem do stworzenia wielopłaszczyznowejstrategii. Jej celem jest maksymalne wykorzystanie tego wyjątkowegoczasu, jaki nadchodzi dla Gdańska - Euro 2012, 30-lecieSolidarności, starania o uzyskanie miana Europejskiej StolicyKultury 2016 - komentuje Jacek Sadowski, prezes Demo EffectiveLaunching.
Badanie przeprowadzone zostało przez TNS OBOP pod koniecubiegłego roku w Polsce, Niemczech, Szwecji i w Wielkiej Brytanii.W każdym z krajów przebadana została grupa 1000 osób.
Dołącz do dyskusji: Gdańsk silnie zakorzeniony w historii i o dużym znaczeniu ikon