Gazety 6 proc. mniej z reklam w 2011. „GW” i „Rz” najbardziej w dół (TOP10)
W ub.r. cennikowe wpływy reklamowe polskich gazet były o 6 proc. niższe niż rok wcześniej. Największe spadki tych przychodów zanotowały „Gazeta Wyborcza” i „Rzeczpospolita”, za to duże wzrosty osiągnęły „Super Express” i „Puls Biznesu”.
Z danych Kantar Media (poprzednia nazwa Expert Monitor) przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że cennikowo polskie gazety w ub.r. bez autopromocji zarobiły z reklam dokładnie 6,06 proc. mniej niż rok wcześniej, natomiast z uwzględenienim autopromocji - 4,6 proc. mniej. Wydatki na autopromocję wzrosły za to w skali roku o 21,8 proc.
>>> „Przegląd Sportowy” i „Rzeczpospolita” z największymi spadkami sprzedaży
Liderująca w segmencie „Gazeta Wyborcza” (Agora) zarobiła z reklam 14,9 proc. mniej niż w 2010 roku, a „Rzeczpospolita” (Presspublica) - 14,1 proc. mniej. Z kolei przychody reklamowe „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) spadły o 4,3 proc., „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes) - o 5,4 proc, a regionalnego „Expressu Bydgoskiego” (Express Media) - o 5,8 proc.
>>> Dzienniki regionalne tracą, najwięcej „Gazeta Lubuska”
„Polska” (Polskapresse) zyskała z reklam 1 proc. mniej niż rok wcześniej, za to bezpłatne „Metro” (Agora) - 1,5 proc. więcej, a również darmowe „Echo Miasta” - 7,5 proc. więcej. Natomiast przychody reklamowe „Super Expressu” (Murator) wzrosły aż o 29,3 proc., a „Pulsu Biznes” (Bonnier Business Polska) - o 23,5 proc.
Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji) | ||
2011 | 2010 | |
Gazeta Wyborcza | 664 433 879 zł | 780 292 371 zł |
Polska | 296 601 273 zł | 299 483 364 zł |
Fakt | 230 444 584 zł | 240 841 943 zł |
Rzeczpospolita | 155 307 843 zł | 180 890 115 zł |
Super Express | 124 632 692 zł | 96 393 450 zł |
Metro | 104 424 454 zł | 102 835 671 zł |
Dziennik Gazeta Prawna | 80 873 530 zł | 85 493 537 zł |
Puls Biznesu | 46 516 332 zł | 37 666 563 zł |
Express Bydgoski | 40 895 199 zł | 43 392 237 zł |
Echo Miasta | 40 566 024 zł | 37 716 031 zł |
monitorowane tytuły razem | 2 186 325 079 zł | 2 327 360 063 zł |
monitorowane tytuły razem - z autopromocją | 2 345 150 203 zł | 2 457 717 236 zł |
monitorowane tytuły razem - autopromocja | 158 825 124 zł | 130 357 173 zł |
Dołącz do dyskusji: Gazety 6 proc. mniej z reklam w 2011. „GW” i „Rz” najbardziej w dół (TOP10)