„Gazeta Wyborcza” i „Rzeczpospolita” zyskują reklamowo, w dół „Polska” i „Metro” (TOP 10)
Największe wzrosty cennikowych przychodów z reklam w pierwszych siedmiu miesiącach br. osiągnęły „Nasze Miasto”, „Puls Biznesu” i „Rzeczpospolita”. Największy spadek zanotowało „Metro”, mniej zarobił także „Super Express”.
Z danych cennikowych (bez rabatów) Kantar Media opracowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w okresie od stycznia do lipca br. wydawcy dzienników zarobili na reklamach 0,9 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2014 roku. Ich wpływy z tego tytuły wyniosły 876,8 mln zł.
Wśród dzienników najwięcej na reklamach zarabia niezmiennie „Gazeta Wyborcza”. Reklamodawcy w omawianym okresie wydali w niej 234,7 mln zł - o 1,9 proc. więcej niż rok temu.
Największy spadek przychodów reklamowych notują „Metro” i „Polska”. Pierwszy tytuł zarobił 13,9 proc. mniej w skali roku (50,4 mln zł), a drugi - 7,6 proc. mniej (123,6 mln zł). Spadło też zainteresowanie reklamami w „Dzienniku Gazecie Prawnej” - tytuł zarobił w tym roku 32,8 mln zł, czyli 3,7 proc. mniej w porównaniu z analogicznym okresem 2014 roku. Natomiast wpływy reklamowe „Super Expressu” zmalały o 0,7 proc., do 68,8 mln zł.
Z kolei w największym stopniu wzrosły z kolei przychody z reklam „Naszego Miasta” - o 22,7 proc., do 18,8 mln zł. „Puls Biznesu” zarobił 10,6 proc. więcej - 16,8 mln zł. Reklamodawcy zwiększyli też minimalnie (o 0,2 proc.) inwestycje na łamach „Faktu” - do 96 mln zł.
Zaznaczmy, że to dane cennikowe, a faktyczne wpływy są znane tylko w przypadku „Gazety Wyborczej”, bo wydająca ją Agora jest notowana na giełdzie. W pierwszej połowie br. przychody reklamowe „GW” wyniosły 52,1 mln zł, o 5,8 proc. mniej niż rok wcześniej (zobacz szczegóły).
Wpływy reklamowe gazet | |||
(dane cennikowe Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-VII 2014 | I-VII 2015 | zmiana proc. |
GAZETA WYBORCZA | 230 375 904 zł | 234 655 444 zł | 1,9 |
POLSKA | 133 672 472 zł | 123 568 700 zł | -7,6 |
FAKT | 95 815 710 zł | 96 033 540 zł | 0,2 |
SUPER EXPRESS | 69 245 325 zł | 68 754 336 zł | -0,7 |
RZECZPOSPOLITA | 52 488 590 zł | 56 409 329 zł | 7,5 |
METRO | 58 482 483 zł | 50 352 482 zł | -13,9 |
DZIENNIK GAZETA PRAWNA | 34 111 651 zł | 32 848 373 zł | -3,7 |
NASZE MIASTO | 15 336 920 zł | 18 810 837 zł | 22,7 |
PULS BIZNESU | 15 165 810 zł | 16 778 991 zł | 10,6 |
GAZETA POMORSKA | b.d. | 14 965 846 zł | b.d. |
razem | 884 860 679 zł | 876 781 246 zł | -0,9 |
Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” i „Rzeczpospolita” zyskują reklamowo, w dół „Polska” i „Metro” (TOP 10)