SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Gazeta Pomorska” wyprzedziła „Dziennik Zachodni”. Wszystkie dzienniki regionalne na minusie w I kwartale 2015 r.

W I kwartale br. na pozycję lidera średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników regionalnych i lokalnych awansowała „Gazeta Pomorska”, która wyprzedziła „Dziennik Zachodni”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki, a najwięcej straciła „Gazeta Współczesna”.

Średnia sprzedaż ogółem „Gazety Pomorskiej” (Polska Press Grupa) w I kwartale 2015 roku wyniosła 42 437 egz., czyli o 8,29 proc. mniej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl. W I kwartale 2014 roku tytuł ten zajmował miejsce drugie.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Z kolei na drugą lokatę spadł „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 12,83 proc. do 41 631 egz.

Ostatnią pozycję podium zajął „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w I kwartale 2015 roku wyniosła 31 639 egz., po spadku o 7,07 proc.

Tuż za podium uplasował się „Express Ilustrowany” (Polska Press Grupa). Średni wynik tego tytułu to 29 351 egz., po spadku o 12,64 proc.

Najwięcej straciła „Gazeta Współczesna” (Polska Press Grupa), która w rankingu była 20. Średni wynik tego dziennika zmniejszył się bowiem o 17,79 proc. i ostatecznie wyniósł 6 797 egz.

ZKDP

I kwartał

Wirtualnemedia.pl

2015

2014

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Gazeta Pomorska

48 591

43 633

42 437

53 857

47 551

46 271

Polska Dziennik Zachodni

58 557

41 922

41 631

65 141

48 078

47 758

Polska Głos Wielkopolski

40 943

31 643

31 639

43 360

34 049

34 045

Express Ilustrowany

37 715

29 429

29 351

42 796

33 637

33 597

Polska Dziennik Bałtycki

32 268

24 924

24 876

36 191

28 780

28 739

Polska Dziennik Łódzki

33 581

24 071

24 071

37 093

26 429

26 429

Głos - Dziennik Pomorza

29 021

23 797

23 613

31 184

25 423

25 221

Gazeta Lubuska

24 946

20 903

20 814

29 035

24 132

23 603

Echo Dnia

27 737

22 084

20 777

31 309

23 847

21 984

Dziennik Polski

26 888

19 597

19 481

29 967

22 119

21 933

Polska Gazeta Krakowska

24 223

17 470

17 331

26 093

19 075

18 890

Polska Gazeta Wrocławska

23 907

17 300

17 155

28 469

19 179

18 896

Gazeta Codzienna Nowiny

22 369

16 341

16 332

24 351

17 976

17 932

Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski

22 719

15 846

15 704

25 528

17 709

17 415

Nowa Trybuna Opolska

20 821

16 940

14 795

22 259

18 349

16 402

Nowości - Dziennik Toruński

18 468

13 359

13 032

20 320

14 723

14 342

Kurier Szczeciński

20 321

13 308

11 608

25 188

15 028

13 320

Express Bydgoski

17 954

11 875

11 415

19 464

12 832

12 380

Super Nowości

15 154

8 969

8 969

15 972

9 904

9 904

Gazeta Współczesna

8 650

7 578

6 797

11 199

9 116

8 268

Kurier Poranny

7 139

6 047

5 447

8 650

7 110

6 421

Polska Kurier Lubelski

7 859

4 455

4 439

8 336

4 738

4 694

Polska Metropolia Warszawska

10 769

4 080

4 061

11 750

4 247

4 247

W marcu 2015 roku pierwsze miejsce również zajęła „Gazeta Pomorska”, której średnia sprzedaż ogółem spadła względem marca 2014 roku o 8,49 proc. do poziomu 41 465 egz.

Druga pozycja należała do „Dziennika Zachodniego” (w dół o 11,61 proc. do 39 024 egz.), a trzecia do „Głosu Wielkopolskiego” (spadek o 6,96 proc. do 30 579 egz.).

Również i w tym ujęciu wszystkie dzienniki zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciła zajmująca ósme miejsce „Gazeta Lubuska” (Polska Press) - było to 15,81 proc. do 20 194 egz.

ZKDP

marzec

Wirtualnemedia.pl

2015

2014

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Gazeta Pomorska

49 049

44 130

41 465

54 403

48 101

45 312

Polska Dziennik Zachodni

55 767

39 560

39 024

61 163

44 705

44 149

Polska Głos Wielkopolski

39 538

30 583

30 579

41 678

32 869

32 865

Express Ilustrowany

35 675

27 739

27 739

40 663

31 679

31 564

Polska Dziennik Bałtycki

31 033

23 731

23 685

33 854

26 846

26 762

Polska Dziennik Łódzki

32 223

22 919

22 919

35 511

25 092

25 092

Głos - Dziennik Pomorza

28 364

22 981

22 808

30 373

24 860

24 661

Gazeta Lubuska

24 255

20 264

20 194

29 642

24 539

23 987

Echo Dnia

26 919

20 771

19 424

29 809

23 054

20 854

Dziennik Polski

26 414

18 979

18 857

29 369

21 446

21 191

Polska Gazeta Krakowska

23 392

16 755

16 624

24 921

18 167

18 031

Polska Gazeta Wrocławska

23 439

16 489

16 285

27 568

18 482

18 138

Gazeta Codzienna Nowiny

21 719

15 605

15 597

23 761

17 548

17 539

Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski

20 579

15 128

15 096

23 660

16 526

16 203

Nowa Trybuna Opolska

19 831

16 278

14 243

22 242

18 138

16 029

Nowości - Dziennik Toruński

17 988

12 964

12 646

19 025

14 167

13 782

Express Bydgoski

17 256

11 428

11 002

18 204

12 235

11 780

Kurier Szczeciński

19 357

12 682

10 848

24 358

14 371

12 655

Super Nowości

14 439

8 289

8 289

15 464

9 269

9 269

Gazeta Współczesna

8 499

7 561

6 742

10 907

8 979

7 986

Kurier Poranny

6 963

5 990

5 332

8 447

7 228

6 291

Polska Kurier Lubelski

7 633

4 166

4 120

7 538

4 336

4 309

Polska Metropolia Warszawska

10 500

3 849

3 849

11 500

4 084

4 084

Dane dotyczą wszystkich dzienników regionalnych i lokalnych z bazy ZKDP.


Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Pomorska” wyprzedziła „Dziennik Zachodni”. Wszystkie dzienniki regionalne na minusie w I kwartale 2015 r.

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
barambul
Czy jakiś tytuł nie należy jeszcze do Polska Presse? Spadkom się nie dziwię, bo ludzie na chleb nie mają, a co dopiero na gazetę. A z drugiej strony produkty tej firmy to coraz większy ersatz - kiepskie teksty, fatalne zdjęcia, byle szybciej, byle taniej. To widać. Kolejna firma, którą stać na tabun prezesów i dyrektorów, ale nie stać na przyzwoitych dziennikarzy i fotoreporterów.
0 0
odpowiedź
User
Andrzej
Te wszystkie wydania powinny kosztować w internecie 1 złotych i na pewno sprzedaż sie podwoi.Stawiajcie na internet a nie wydanie gazetowe.
0 0
odpowiedź