„Gazeta Polska Codziennie” i „Gazeta Polska” ze wzrostem wpływów o 58-70 proc., zyski osiem razy wyższe
Spółka wydająca „Gazetę Polską Codziennie” osiągnęła w ub.r. wzrost przychodów o 58 proc., a wydawca „Gazety Polskiej” - o 70 proc. Zysk netto każdej z tych firm zwiększył się w skali roku aż ośmiokrotnie.
Według danych z Krajowego Rejestru Sądowego (dotarł do nich „Presserwis”) Forum, wydawca „Gazety Polskiej Codziennie” zanotowało w ub.r. 14,82 mln zł przychodów (po wzroście w skali roku z 9,38 mln zł, czyli o 58 proc.). Natomiast zysk netto spółki wyniósł 1,9 mln zł zysku netto, co wobec 229 tys. zł w 2015 roku oznacza wzrost o 731 proc.
Z kolei Niezależne Wydawnictwo Polskie, wydawca „Gazety Polskiej”, osiągnęło w ub.r. wzrost wpływów o 70 proc. - z 7,71 do 13,12 mln zł. Jednocześnie zysk netto firmy zwiększył się o 692 proc. - ze 173 tys. zł do 1,37 mln zł.
Jak pokazują dane ZKDP w ub.r. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Polskiej Codziennie” wynosiła 20 023 egz. (po wzroście rok do roku o 5 proc.). Natomiast w pierwszej połowie br. „GPC” sprzedawała się średnio w 18 712 egz., o 10,2 proc. mniej niż rok wcześniej.
Średnia sprzedaż ogółem „Gazety Polskiej” w ub.r. wynosiła 37 121 egz. (5,1 proc. mniej niż w 2015 roku), a w pierwszym półroczu br. - 35 173 egz. (po spadku w skali roku o 7,3 proc.).
W obu tytułach dużo mocniej niż we wcześniejszych latach promują się ministerstwa i spółki skarbu państwa. Przykłady z ostatnich miesięcy? Kampania „Sprawiedliwe sądy” w prasie objęła m.in. „Gazetę Polską” (a także „Do Rzeczy”, „Sieci” i „Nasz Dziennik”), a reklamy pikniku wojskowego współorganizowanego przez MON z okazji wizyty Donalda Trumpa w Warszawie - głównie w „Do Rzeczy”, „W Sieci” i „Gazecie Polskiej”. W pismach tych regularnie ukazują się również artykuły sponsorowane przez firmy państwowe.
Jaka analizowaliśmy szczegółowo na podstawie danych Kantar Media, w pierwszym kwartale ub.r. cennikowe wpływy reklamowe „Gazety Polskiej” wzrosły w skali roku z 505,6 tys. zł do 2,17 mln zł.
W marcu br. „Gazeta Polska” została uruchomiona w gruntownie zmienionej odsłonie, czemu towarzyszyła duża kampania reklamowa. Natomiast „Gazeta Polska Codziennie” wprowadziła pięć dodatków regionalnych: w ub.r. warszawski i pomorski, a w ostatnich miesiącach - łódzki, dolnośląski i śląski.
Wydawca „Naszego Dziennika” ze wzrostem wpływów i zysku, Fundacja Lux Veritatis z 29,8 mln zł zysku
Jak już informowaliśmy spółka Spes wydająca „Nasz Dziennik” w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów ze sprzedaży do 23,1 mln zł i zysku netto do 4,2 mln zł. W grupie podmiotów związanych z o. Tadeuszem Rydzykiem zdecydowanie najwyższe wyniki finansowe notuje Fundacja Lux Veritatis. W ub.r. miała 38,8 mln zł wpływów (o 5 mln zł mniej niż rok wcześniej) i aż 29,8 mln zł zysku netto, jej aktywa miały wartość 188 mln zł, a zobowiązania wyniosły 13,2 mln zł. Fundacja jest m.in. nadawcą Telewizji Trwam, ale odpowiada też za wiele działań w innych sektorach, takich jak projekt geotermalny, Wyższa Szkoła Kultury Społecznej i Medialnej w Toruniu oraz sanktuarium NMP Gwiazdy Nowej Ewangelizacji.
Spółka Bonum, odpowiadająca m.in. za sprzedaż czasu reklamowego w Telewizji Trwam (Radio Maryja ma status nadawcy społecznego, więc nie może emitować reklam), zanotowała w ub.r. 9,1 mln zł wpływów (z czego prawie 630 tys. zł z dotacji) i 1,2 tys. zł zysku. Natomiast firma Polskie Sieci Cyfrowe, wirtualny operator sieci telefonicznej W Naszej Rodzinie, miała 1,03 mln zł przychodów i 43,5 tys. zł zysku.
Dołącz do dyskusji: „Gazeta Polska Codziennie” i „Gazeta Polska” ze wzrostem wpływów o 58-70 proc., zyski osiem razy wyższe
Wynalazek na miarę fonografu Edisona? Wprowadzenie nowego, odkrywczego sposobu zarządzania? Ingerencja sił nadprzyrodzonych? Cud?
Czy wada systemu ekonomicznego wynikająca z państwowego zaburzenia procesów gospodarczych?