Wydawca „Gazety Finansowej” po przejęciu dwóch pism z zyskiem, wpływy „Warszawskiej Gazety” i „Polski Niepodległej” 11 proc. w dół
W ub.r. FreeDomMedia, wydawca „Warszawskiej Gazety” i „Polski Niepodległej”, zanotowała spadek przychodów o 11,4 proc. do 4,28 mln zł oraz zysku netto z 507,5 do 330,2 tys. zł. Natomiast wpływy wydającej „Gazetę Finansową” Federal Media Company FMC po przejęciu miesięczników „Home&Market” i „Gentleman” poszły w górę z 532,5 tys. zł do 1,43 mln zł, a wynik netto z 0,8 tys. zł straty do 245,4 tys. zł zysku. W związku z epidemią „Gazeta Finansowa” przeszła na dwutygodniowy cykl wydawniczy.
Federal Media Company FMC i FreeDomMedia nie podają, jaka część ich przychodów jest ze sprzedaży egzemplarzowej wydawanych tytułów, a jaka z publikowanych w nich reklam. „Gazeta Finansowa”, „Warszawska Gazeta” i „Polska Niepodległa” nie zostały zgłoszone do ZKDP.
- Mogę tylko powiedzieć że „Warszawska Gazeta” jest piątym największym tygodnikiem społeczno-politycznym w Polsce, pomiędzy tygodnikami „Sieci” a „Do Rzeczy”, bliżej do „Sieci” - przekazał portalowi Wirtualnemedia.pl Piotr Bachurski, prezes obu firm.
Zmalał zysk FreeDomMedia
FreeDomMedia wydaje również miesięcznik „Zakazana Historia”, w kwietniu br. uruchomiła telewizję internetową PL1.tv, a wkrótce udostępni internetowe radio PL1.fm. - W ubiegłym roku nie odnotowaliśmy zmian w poziomie sprzedaży reklam, w tym roku odnotowaliśmy lekki spadek ich sprzedaży - opisał prezes spółki.
Koszty operacyjne firmy zmalały podobnie jak wpływy - o 11,5 proc. w dół, z 4,27 do 3,78 mln zł. Nakłady na usługi obce poszły w dół z 2,66 do 2,4 mln zł, a na wynagrodzenia - z 1,15 do 1,06 mln zł.
Przełożyło się to na spadek zysku sprzedażowego z 560,9 do 501,4 tys. zł, a przy wzroście kosztów finansowych z 10,4 do 206,2 tys. zł zysk brutto zmalał z 626,7 do 363,4 tys. zł, a zysk netto - z 507,5 do 330,2 tys. zł.
Jak na działalność firmy wpłynęła epidemia koronawirusa? - Tylko w przypadku „Warszawskiej Gazety” odnotowaliśmy w drugiej połowie marca (dwa wydania) spadek sprzedaży na poziomie 5 proc, przy kolejnych wydaniach (kwiecień) sprzedaż wróciła do poziomu z lutego a w maju odnotowaliśmy wzrost sprzedaży o 10 proc. (gorące tematy: wybory + koronawirus) - wyliczył Piotr Bachurski.
„Gazeta Finansowa” wskutek epidemii dwutygodnikiem
Z kolei przychody Federal Media Company FMC podskoczyły z 532,5 tys. zł do 1,43 mln zł. Powód? Firma oprócz „Gazety Finansowej” z początkiem ub.r. zaczęła wydawać miesięczniki „Home&Market” i „Gentleman”, przejęła je od spółki Bollinari Publishing House, też zarządzanej przez Piotra Bachurskiego.
Jednocześnie koszty operacyjne Federal Media Company FMC poszły w górę z 547,3 tys. zł do 1,16 mln zł. Nakłady na usługi obce zwiększyły się z 359,2 do 875,1 tys. zł, a na wynagrodzenia - ze 171,4 do 218,2 tys. zł.
Rentowność firmy wyszła mocno na plus: wynik sprzedażowy i operacyjny poszedł w górę z 14,8 tys. zł straty do 269,9 tys. zł zysku, a wynik brutto - z 0,8 tys. zł straty do 269,7 tys. zł zysku, a wynik netto - z 0,8 tys. zł straty do 245,4 tys. zł zysku.
W związku z epidemią „Gazeta Finansowa” w marcu, kwietniu, maju i czerwcu ukazywała się jako dwutygodnik. - Nikt nie został zwolniony, od maja zatrudniliśmy dodatkowo cztery osoby plus dorywczo cztery osoby do telewizji (operatorzy) - opisał Bachurski.
Bollinari Publishing House po sprzedaży „Home&Market” i „Gentlemana” skupiła się na wydawaniu książek. Przychody firmy skurczyły się z 543,9 do 156,1 tys. zł, a przy spadku kosztów operacyjnych z 518,5 do 151,2 tys. zł zysk operacyjny zmalał z 25,4 do 4,8 tys. zł, a zysk netto - z 26,9 do 4,8 tys. zł.
1,5 mln zł spółki dystrybucyjnej
Firma United Express, także zarządzana przez Piotra Bachurskiego, która zajmuje się dystrybucją prasy i książek (m.in. w e-sklepach Wogoole.pl, Polskaksiegarnianarodowa.pl i Fanbook.store) oraz wydaje magazyn „Fanbook”, osiągnęła w ub.r. wzrost przychodów sprzedażowych z 772,2 tys. zł do 1,48 mln zł.
Jej koszty operacyjne zwiększyły się znacznie mniej - z 755,6 tys. zł do 1,33 mln zł. Wydatki na usług obce poszły w górę z 317,7 do 494,1 tys. zł, na zużycie materiałów i energii - z 288,7 do 503,4 tys. zł, a na wynagrodzenia - ze 120,2 do 289,6 tys. zł.
W efekcie mocno polepszyła się rentowność spółki: zysk sprzedażowy wzrósł z 16,7 do 144,8 tys. zł, zysk operacyjny - z 16,7 do 145 tys. zł, a zysk netto - z 11 do 131,7 tys. zł.
- W ubiegłym roku podwoiliśmy obroty, taki sam plan mamy w tym roku ale wszystko zależeć będzie od drugiego etapu koronawirusa - skomentował Piotr Bachurski.
Bachurski wyliczył, że od wybuchu epidemii Federal Media Company FMC w ramach pracy zdalnej uruchomiła serwis informacyjny CAI24.pl. - Kilka osób nadal pracuje zdalnie. Nadal poszukujemy kilku osób do pracy, zdalnej i stacjonarnej - zaznaczył.
Dołącz do dyskusji: Wydawca „Gazety Finansowej” po przejęciu dwóch pism z zyskiem, wpływy „Warszawskiej Gazety” i „Polski Niepodległej” 11 proc. w dół
Czytasz i zazdrościsz? Słusznie :-))
Sam format tego tygodnika różni się od magazynu SIECI czy GAZETA POLSKA. Gdy oba powyższe tygodniki mają (jak to określić?) "zwykły" format, omawiany tytuł drukowany jest na dużo większych arkuszach papieru. Takiego typowo gazetowego. Ale to w żadnym razie nie jest minusem. Podczas czytania czuje się, że trzyma się gazetę po prostu.
W trudnych dla prasy czasach, niech WARSZAWSKA GAZETA trzyma się mocno, by co tydzień dostarczać dawki ciekawych tekstów.