Biedronka rozdała już 240 tys. maskotek i książek w ramach akcji "Gang Fajniaków"
W ciągu pierwszych dziesięciu dni akcji lojalnościowej "Gang Fajniaków" w Biedronkach w całej Polsce wydano 140 tys. książek i 100 tys. maskotek - podała sieć.
Akcja "Gang Fajniaków" rozpoczęła się w Biedronce pod koniec sierpnia. Ten program lojalnościowy jest kolejną odsłoną prowadzonych przez siec akcji "Gang Świeżaków" i "Gang Słodziaków", w ramach których za zakupy klienci otrzymywali naklejki wymienne na maskotki.
W ramach „Gangu Fajniaków” w zamian za odpowiednią liczbę punktów zdobytych za zakupy w Biedronce będzie można otrzymywać maskotki Fajniaków, do wyboru jest dziesięć: Chmurka Celinka, Słońce Sonia, Kropla Ksenia, Drzewo Dobromir, Smog Stefek, Foka Frania, Jarzębina Julka, Piesek Piotruś, Dąb Dyzio i Ważka Wiola.
Maskotki wizerunkiem nawiązują do przyrody - hasło przewodnie akcji to „Bycie eko jest fajne!". Towarzysząca jej książka będzie dotyczyć ekologii i wpływu człowieka na zmiany klimatu oraz przyrodę.
"Gang Fajniaków" bije rekordy popularności
Wystarczyło jedynie 10 dni, żeby 140 tys. książek i 100 tys. maskotek "Gangu Fajniaków" trafiło w ręce ich fanów. Pierwsze maskotki zostały wydane już dwie minuty po północy pierwszego dnia akcji. Miało to miejsce w Stegnie w województwie pomorskim. Klient wybrał Ważkę Wiolę i Kroplę Ksenię.
Na podium sklepów Biedronka, w których Fajniaki wydano najszybciej w kraju, znalazły się też Zakopane i Warszawa. W Zakopanem klient stawił się przy kasie minutę po godzinie 1:00 w nocy w dniu rozpoczęcia akcji, by kupić Fokę Franię i Pieska Piotrusia. Z kolei w Warszawie Chmurka Celinka trafiła w ręce kupującego już o godzinie 3:25 w nocy tego samego dnia.
Fajniaki można otrzymać za darmo po zebraniu 60 naklejek. 40 uzbieranych naklejek oznacza, że maskotkę można kupić za 19,99 zł. Pluszaka można też nabyć w cenie 39,99 zł.
Książkę „Gang Fajniaków i miasto marzeń”, której autorem jest Marcin Przewoźniak, a ilustratorem Małgorzata Detner, odebrać można również za naklejki we wszystkich sklepach Biedronka w kraju. Wystarczy zebrać 15 naklejek. Można ją też kupić za 9,99 zł. Pierwszą książkę o przygodach Fajniaków zakupił klient w Bychawie w województwie lubelskim zaledwie 32 minuty po północy.
- Cieszymy się, że już od pierwszego dnia akcji nie tylko same Fajniaki podbiły serca klientów, ale udało się to także książce z ich przygodami, która trafiła do setek tysięcy dzieci w Polsce. Liczymy na to, że dzięki naszej akcji Fajniaki w przystępny sposób pokażą dzieciom, że ekologia jest ważna, odkrywanie przyrody uczy i jest piękne, a my wszyscy możemy pomagać we wzmacnianiu polskiej gospodarki - komentuje Dorota Wrotek-Gut, dyrektor ds. komunikacji marketingowej w sieci Biedronka.
Naklejki "Gangu Fajniaków" można zbierać można od 27 sierpnia do 18 listopada br., a maskotki odbierać do 2 grudnia 2020 r.
Biedronka z kolejną akcją lojalnościową
Biedronka od kilku już lat prowadzi jesienią akcję lojalnościową, w ramach której klienci jej sklepów mogą wymieniać zbierane podczas robienia zakupów naklejki na książkę lub maskotki. Wymagana jest do tego określona liczba naklejek, te z kolei przyznawane są za określoną sumę wydatków na zakupy.
Jesienią ub.r. sieć prowadziła akcję Gang Słodziaków. W jej ramach rozdała klientom ponad 7 mln maskotek.
W 2016 i 2017 roku w sklepach Biedronka zrealizowano dwie odsłony promocji „Gang Świeżaków”, w której za naklejki za zakupy można było otrzymywać maskotki symbolizujące owoce i warzywa. Jeronimo Martins Polska podało, że w odsłonie akcji w 2017 roku klienci odebrali ponad 6 mln pluszaków, a rok wcześniej ok. - 4,6 mln.W 2016 roku akcja okazała się tak popularna, że w wielu sklepach zaczęło brakować Świażaków. W odpowiedzi jesienią 2018 roku Lidl Polska w ramach akcji „Lidlaczki z Ryneczku” wprowadził do sprzedaży maskotki warzyw i owoców.
W pierwszym kwartale br. sieć Biedronka osiągnęła wzrost sprzedaży o 7,8 proc. do 6,5 mld euro, a w drugim kwartale - o 3,4 proc. do 3 mld euro. Na koniec czerwca sieć Biedronka liczyła 3031 sklepów, o 29 więcej niż na koniec ub.r.
W ub.r. Jeronimo Martins Polska zanotowało wzrost przychodów o 8,9 proc. do 55,57 mld zł oraz 2,24 mld zł zysku netto. Na koniec ub.r. liczba pracowników firmy przekroczyła 68 tys.
Dołącz do dyskusji: Biedronka rozdała już 240 tys. maskotek i książek w ramach akcji "Gang Fajniaków"