Frost & Sullivan: narzędzia UCC stały się częścią życia korporacyjnego
Zalety narzędzi zunifikowanej komunikacji i pracy grupowej (Unified Communications and Collaboration - UCC) są w polskich i europejskich firmach coraz wyżej cenione: manager wysokiego szczebla (C-level Executive) wykorzystuje ich średnio cztery do pięciu dziennie. Ze względu na poziom zwrotu z inwestycji (ROI) oraz szacowaną oszczędność kosztów, firmy planują w ciągu nadchodzących miesięcy zwiększyć swoje budżety przeznaczone na wykorzystanie narzędzi UCC.
W przeprowadzonym przez międzynarodową firmę doradczą Frost & Sullivan badaniu pt. "Decyzje inwestycyjne dotyczące narzędzi komunikacji zunifikowanej i pracy grupowej podejmowane przez managerów wysokiego szczebla w Europie", analitycy określili nastawienie oraz strategiczne podejście członków kadry zarządzającej, także w Polsce, do tych narzędzi. W ramach badania mierzono poziom świadomości i wykorzystania narzędzi oraz oceniono plany związane z przyszłym wykorzystaniem narzędzi UCC w organizacjach. Badanie wskazuje także na wiodące firmy z branży.
"Członkowie kadry zarządzającej są w pełni świadomi korzyści, jakie mogą im zapewnić narzędzia UCC. W konsekwencji 46 proc. respondentów planuje zwiększenie budżetu na te cele w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Respondenci najczęściej wymieniali komunikatory internetowe (73 proc.), monitorowanie dostępności (71 proc.) oraz narzędzia do obsługi portali społecznościowych (63 proc.) jako najpopularniejsze narzędzia, wykorzystywane na co dzień przez top managerów" - stwierdziła Dorota Oviedo, analityk Frost & Sullivan z zespołu Unified Communications and Collaboration, współautorka badania. W polskich firmach ceni się ponadto konferencje głosowe (67 proc. badanych).
"Wiele firm planuje rozszerzyć zakres wykorzystywania konkretnych narzędzi UCC, od 36 proc. jeżeli chodzi o telepresence do prawie 60 proc. w przypadku wideokonferencji. Większość organizacji, które obecnie nie używają tych narzędzi, planuje ich wprowadzenie w ciągu najbliższych 12 miesięcy lub w perspektywie 2-3 lat" - stwierdziła Anna Kuberacka, analityk zespołu Customer Research Frost & Sullivan i druga z autorek badania.
Ponad połowa firm (65 proc.) przeznacza do 30 proc. swoich całkowitych wydatków na IT i telekomunikację, a prawie 60 proc. organizacji wydaje do 20 proc. tego budżetu na nowe technologie i usługi. "Do najważniejszych powodów zwiększania w przyszłości budżetu na narzędzia UCC należy wzrost produktywności (46 proc.). Dyrektorzy jako główne czynniki wskazywali również ograniczenie podróżowania (43 proc.), redukcję kosztów (35 proc.) oraz postęp technologiczny (35 proc.)" - powiedziała Kuberacka.
Rynek narzędzi UCC jest wysoce konkurencyjny. Większość organizacji korzysta z usług więcej niż jednego dostawcy, a duża część firm (ponad 40 proc.) korzysta z usług co najmniej czterech dostawców. "Świadomość dotycząca głównych uczestników rynku jest wysoka, jednak wykorzystanie usług jest mocno podzielone pomiędzy różnych dostawców. Nie ma wyraźnego lidera jeśli chodzi o ogólny udział w rynku" - stwierdziła Oviedo. W Polsce największą rozpoznawalnością cieszą się Hewlett-Packard, Microsoft oraz Telekomunikacja Polska i Google Apps.
Według Frost & Sullivan, badanie wyraźnie potwierdziło, że pozytywne postrzeganie narzędzi UCC przez top managerów wspiera wprowadzanie tego typu rozwiązań przez firmy, które dzięki temu zyskują przewagę konkurencyjną. Firma ocenia, że gracze na rynku narzędzi UCC, włączając sprzedawców, dostawców usług i partnerów dystrybucyjnych, w ciągu najbliższych lat mogą z pewnością liczyć na zwiększone przychody dzięki rozwojowi rynku i znaczącym możliwościom wzrostu.
Dołącz do dyskusji: Frost & Sullivan: narzędzia UCC stały się częścią życia korporacyjnego
http://dobre-narzedzia.blogspot.com