Serwis Focus.pl nie zniknie z internetu. Ma nowego właściciela
Serwis internetowy Focus.pl nie zniknie z sieci. Nowym właścicielem popularnonaukowej witryny została firma WN Media Group, która odkupiła serwis od Grupy Burda.
Focus.pl był przeznaczony do likwidacji w związku ze styczniową decyzją Burda Media Polska o zamknięciu wszystkich tytułów drukowanych pod marką „Focus” oraz magazynów „Samo Zdrowie” oraz „Elle Man”. Firma tłumaczyła swoją decyzję tym, że „reaguje na dynamicznie zmieniającą się sytuację rynkową, która wynika głównie z szybko rosnących kosztów papieru, energii i usług, a także ze zmian w zachowaniach konsumenckich”.
Jednak Focus.pl udało się ocalić, bo pod koniec marca trafił on w ręce spółki WN Media Group, która jest także właścicielem serwisu Chip.pl - prawa do tej marki od Burdy kupiła w 2021 r.
- Focus jest marką, którą znam od lat, a tematyka serwisu internetowego Focus.pl jest zbliżona do Chip.pl. Szansa nabycia serwisu z taką historią i potencjałem zdarza się bardzo rzadko, więc decyzja o zakupie zapadła bardzo szybko - mówi Wirtualnemedia.pl Sławomir Puławski, szef Chip.pl. Nie ujawnia warunków handlowych umowy.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/przeprowadzka-edipresse-burda-media ##
W momencie nabycia, większość osób z dotychczasowej redakcji Focus.pl zaangażowana była już w inne projekty. - Aktualnie intensywnie pracujemy nad reorganizacją serwisu, na wdrożenie zmian potrzebujemy czasu. Docelowo w stałym składzie redakcji będzie kilkanaście osób oraz współpracownicy - mówi nam Puławski.
Nowy właściciel Focus.pl szykuje zmiany w serwisie
Nie chce dzielić się jeszcze szczegółami planami rozwoju Focus.pl. - Mogę dodać, że w najbliższym czasie zmienimy wygląd serwisu oraz sposoby prezentacji treści - mówi Puławski.
Serwis Chip.pl został reaktywowany przez WN Media Group w maju 2021 r. W marcu 2022 r. miał 3,16 mln realnych użytkowników (dane Mediapanel)
Dołącz do dyskusji: Serwis Focus.pl nie zniknie z internetu. Ma nowego właściciela
Coś musi nie grać w tym Media Panelu
Mają jeden nierentowny serwis i kupują kolejny?
Skoro robią 3.16 mln RU to nierentowny raczej nie jest