Filmweb z 17,1 mln zł wpływów i 3,6 mln zł zysku. W górę zatrudnienie i sprzedaż agencyjna
W ub.r. spółka Filmweb, zarządzająca serwisem internetowym o takiej samej nazwie, osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 5,6 proc. do 17,14 mln zł oraz zysku netto z 3,52 do 3,65 mln zł. Przez rok zatrudnienie w firmie wzrosło z 18 do 30 pracowników - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
Według sprawozdania złożonego w KRS, przychody Filmwebu ze sprzedaży krajowej zwiększyły się z 16,24 mln zł w 2018 roku do 17,15 mln zł w ub.r., a ze sprzedaży eksportowej zmalały z 814,9 do 650,3 tys. zł.
Wśród wpływów w kraju te ze sprzedaży bezpośredniej spadły z 4,5 do 4,21 mln zł, a ze sprzedaży agencyjnej wzrosły z 11,38 do 12,08 mln zł.
Filmweb zdecydowaną większość przychodów czerpie ze sprzedaży swojej oferty reklamowej. Na początku ub.r. serwis wprowadził płatną opcję Filmweb+: bez reklam oraz ze zniżkami do kin Multikino i lokali Pizza Dominium. Usługa przy zakupie na miesiąc kosztuje 3,90 zł, na pół roku - 21 zł (co daje 3,50 zł miesięcznie), a na rok - 39 zł (3,25 zł miesięcznie).
W sprawozdaniu spółka nie podała, ilu użytkowników korzysta z Filmweb+ ani ile wyniosły wpływy z tej usługi
Filmweb to zdecydowanie najpopularniejszy polski serwis o filmach i serialach. Według badania Gemius/PBI w październiku ub.r. zanotował 6,56 mln użytkowników, 146,4 mln odsłon oraz 14 minut i 51 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego. W styczniu br. w serwisie wprowadzono nową odsłonę stron filmów i seriali.
12 pracowników więcej
Koszty operacyjne Filmwebu w ub.r. wyniosły 12,58 mln zł, co wobec 11,9 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 5,7 proc.
Wydatki na usługi obce zmalały z 8,06 do 7,88 mln zł, natomiast koszty wynagrodzeń poszły w górę z 1,9 do 2,42 mln zł, a na amortyzację - z 845 tys. zł do 1,07 mln zł. Zatrudnienie etatowe w firmie wzrosło w ub.r. z 18 do 30 osób, ponadto współpracowano z 39 osobami w ramach umów o dzieło i umów zleceń.
W sprawozdaniu Filmweb podał, że jego nakłady operacyjne zwiększyły się „w związku ze zmianą siedziby biura, inwestycjami w dział contentu, przygotowywaniem obcojęzycznych wersji portalu oraz zwiększeniem zatrudnienia”.
W efekcie zysk sprzedażowy firmy wzrósł z 4,33 do 4,56 mln zł, zysk operacyjny - z 4,38 do 4,58 mln zł, a zysk netto - z 3,52 do 3,65 mln zł.
Wspólnicy Filmwebu pod koniec marca zdecydowali, żeby zeszłoroczny zysk przeznaczyć na kapitał własny. 99,9 proc. udziałów spółki ma jej prezes Artur Gortych.
Dołącz do dyskusji: Filmweb z 17,1 mln zł wpływów i 3,6 mln zł zysku. W górę zatrudnienie i sprzedaż agencyjna