Facebook zyskuje w Japonii
W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy liczba japońskich użytkowników portalu społecznościowego Facebook zwiększyła się ponad trzykrotnie.
Jednak w czerwcu bieżącego roku najchętniej odwiedzanym tego typu serwisem w Japonii był lokalny Mixi.jp, z liczbą 12,74 miliona unikalnych odwiedzających (o 3 procent więcej niż przed rokiem) - informuje serwis Marketing Charts, powołując się na dane firmy badawczej comScore.
Na drugim miejscu znalazł się MySpace (1,24 miliona unikalnych odwiedzających, wzrost o 10 procent), a na trzecim należący do Google Orkut (638 tys.).
Facebook, który ostatnio uruchomił wersję swojej strony w języku japońskim, był w czerwcu czwarty (538 tys., wzrost o 213 procent), wyprzedzając serwis Gree (455 tys., spadek o 14 procent).
Z kolei pod względem średniej liczby dni w miesiącu, średniej liczby minut oraz średniej liczby stron odwiedzanych we wspomnianych serwisach, liderem w czerwcu był Orkut. Jego użytkownicy odwiedzali jego strony przez 11,5 dni w miesiącu, spędzili na nich 454 minuty oraz odwiedzili w serwisie 1557 stron.
Kolejne pod tym względem były: Mixi.jp (7,5 dni, 134 minuty i 246 stron), Gree (3,5, 130,5 i 214), Facebook (3,5, 40,5 i 98) oraz MySpace (3, 34,7 i 81).
źródło: Marketing Charts
Dołącz do dyskusji: Facebook zyskuje w Japonii