Facebook w Polsce 10 mln użytkowników przed Instagramem. Na dłużej przyciąga TikTok
Platformą społecznościową ze zdecydowanie największą liczbą użytkowników w Polsce pozostaje Facebook, z którego korzysta ok. 10 mln internautów więcej niż z Instagrama. Natomiast na TikToku odwiedzający w ciągu miesiąca spędza niecałe 19 godzin.
Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w lipcu 2024 roku Facebooka, jako serwis www i aplikację mobilną odwiedziło 24,53 mln polskich użytkowników, czyli 82,61 proc. wszystkich internautów w naszym kraju.
Z Instagrama, tak jak Facebook należącego do Meta Platforms, skorzystało 14,49 mln polskich internautów (co dało 48,8 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 5 godzin, 27 minut i 32 sekundy. Natomiast TikTok przyciągnął w naszym kraju 13,58 mln użytkowników (45,73 proc. zasięgu), każdego średnio na 18 godzin, 49 minut i 7 sekund.
CZYTAJ TEŻ: Właściciel Facebooka i Instagrama blisko szczytów finansowych. Metawersum rekordowo stratne
Spośród pozostałych platform społecznościowych z czołowej dziesiątki poziom godziny przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego przekroczyły dwie. Na platformie X (dawnym Twitterze) każdy z 8,13 mln polskich użytkowników (27,39 proc. zasięgu) spędził średnio godzinę, 25 minut i 42 sekundy, zaś Snapchat zanotował 5,21 mln odwiedzających, 17,56 proc. zasięgu oraz 3 godziny, 10 minut i 44 sekundy przeciętnego czasu korzystania.
Natomiast na niecałą godzinę przeciętnego polskiego użytkownika przyciągnął w lipcu Pinterest. Każdy z 5,94 mln internautów (20,03 proc. zasięgu) spędził na tej platformie średnio 55 minut i 38 sekund.
Dotyczący głównie życia zawodowego LinkedIn przyciągnął 4,51 mln polskich użytkowników (15,19 proc. zasięgu), każdego średnio na 14 minut i 56 sekund. Reddit zanotował u nas 2,59 mln odwiedzających, 8,71 proc. zasięgu oraz 16 minut i 57 sekund przeciętnego czasu korzystania, a jego polski odpowiednik Wykop - 1,88 mln użytkowników, 6,33 proc. zasięgu oraz 29 minut i 7 sekund średniego czasu.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
W zestawieniu jest także należąca do Google’a platforma blogowa Blogspot.com. Działające w niej witryny odwiedziło 2,86 mln polskich internautów (9,65 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 3 minuty i 23 sekundy.
Z początkiem lipca w badaniu Mediapanel wprowadzono zmiany, w efekcie których zmuszanie internautów do przeklikiwania np. przez stronę główną, żeby przeczytać właściwy tekst, nie będzie wpływać na wyniki odwiedzalności. Przez kilka wcześniejszych miesięcy nie publikowano wyników platform z poszczególnych kategorii tematycznych, dlatego nie opisujemy zmian danych witryn społecznościowych miesiąc do miesiąca.
Dołącz do dyskusji: Facebook w Polsce 10 mln użytkowników przed Instagramem. Na dłużej przyciąga TikTok