Facebook i Twitter straciły ponad milion polskich użytkowników. Dłużej na Snapchacie i TikToku
Polscy internauci na TikToku miesięcznie spędzają średnio 19 godzin, a na Facebooku - 16-17 godzin. Ta druga platforma miesiąc do miesiąca straciła 1,1 mln użytkowników, a Twitter - 1,4 mln, natomiast niewielki wzrost osiągnął Snapchat.
Facebook pozostaje zdecydowanym liderem zasięgowym wśród platform społecznościowych w Polsce. Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w kwietniu odwiedziło go 25,44 mln użytkowników, czyli 77,4 proc. wszystkich polskich internautów. Każdy spędził tam przeciętnie 16 godzin, 15 minut i 26 sekund.
Dwie inne platformy mają po kilkanaście milionów odwiedzających. Instagram zanotował 15,78 mln użytkowników, 48,01 proc. zasięgu oraz 4 godziny, 57 minut i 4 sekundy średniego czasu korzystania, a TikTok - 14,22 mln użytkowników, 43,25 proc. zasięgu oraz 19 godzin, 15 minut i 44 sekundy średniego czasu.
Twitter przyciągnął 8,23 mln polskich internautów (25,04 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na godzinę, 24 minuty i 27 sekund. Natomiast na Snapchacie każdy z 6,18 mln użytkowników (18,81 proc. zasięgu) spędził średnio 3 godziny, 52 minuty i 28 sekund.
Pinterest odwiedziło 7,48 mln internautów (22,77 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 41 minut i sekundę. Blogi w domenie Blogspot.com zanotowały 5,39 mln użytkowników, 16,4 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 46 sekund średniego czasu korzystania, a dotyczący życia zawodowego LinkedIn - 4,88 mln użytkowników, 14,85 proc. zasięgu oraz 13 minut i 35 sekund średniego czasu.
Wykop przyciągnął 2,63 mln internautów (8,01 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 27 minut i 10 sekund, a jego amerykański odpowiednik Reddit miał 2,56 mln użytkowników, 7,78 proc. zasięgu oraz 19 minut i 58 sekund średniego czasu korzystania.
Miesiąc do miesiąca zmalała liczba użytkowników zdecydowanej większości platform z zestawienia. Facebook stracił 1,12 mln odwiedzających (4,2 proc.), a średni czas spędzony przez każdego zmalał o godzinę, minutę i 54 sekundy (6 proc.).
Jeszcze więcej użytkowników ubyło na Twitterze - platforma zanotowała spadek o 1,36 mln internautów (14,4 proc.). Pierwszy raz od ponad roku miała poniżej 9 mln odwiedzających, podczas gdy w ub.r. przyciągał zwykle 10-11,5 mln internautów miesięcznie, a w marcu ub.r. osiągnął rekordowe jak dotąd 13,04 mln użytkowników.
Pinterest zanotował spadek o 358,5 tys. odwiedzających (4,6 proc.) i 56 sekund przeciętnego czasu korzystania (2,2 proc.), LinkedIn - o 393,5 tys. użytkowników (7,5 proc.) oraz 6 minut i sekundę przeciętnego czasu (30,7 proc.), a Wykop - o 230,8 tys. użytkowników (8,1 proc.) i 10 minut średniego czasu (26,9 proc.).
Na Instagramie ubyło 728,8 tys. internautów (4,4 proc.), ale średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 12 minut i 57 sekund (4,5 proc.). TikTok zanotował spadek liczby użytkowników o 293,9 tys. (2 proc.) i wzrost przeciętnego czasu korzystania o 5 minut i 51 sekund (0,5 proc.), a blogi w domenie Blogspot.com - spadek o 487,8 tys. użytkowników (8,3 proc.) i wzrost przeciętnego czasu o 38 sekund (20,2 proc.).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
W obu statystykach zwiększyła się odwiedzalność jedynie Snapchata - platforma zyskała 41,3 tys. użytkowników (0,7 proc.), a średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 12 minut i 38 sekund, czyli 5,7 proc.
Dołącz do dyskusji: Facebook i Twitter straciły ponad milion polskich użytkowników. Dłużej na Snapchacie i TikToku