Edipresse rezygnuje z „Be Active”. Ewa Chodakowska chce przejąć tytuł
Firma Bebio, należąca do trenerki fitness Ewy Chodakowskiej i jej męża Lefterisa Kavoukisa, rozmawia z wydawnictwem Edipresse Polska o przejęciu wydawania miesięcznika „Be Active. Dietetyka & fitness”, które rezygnuje z tytułu. - Magazyn nie zostanie zamknięty, ale na pewno zmieni się - zapewnia Lefteris Kavoukis.
O rozmowach dotyczących przejęcia wydawania miesięcznika „Be Active” poinformowały portal Wirtualnemedia.pl zarówno Edipresse Polska, jak i firma Bebio. Ta druga uzasadnia, że chce zająć się wydawaniem tego pisma, ponieważ jest to zgodne z jej strategią przyjętą na początku br., żeby konsolidować projekty, w które zaangażowana jest Ewa Chodakowska, wokół własnej marki.
Rok temu Bebio uruchomiło serwis lifestylowo-fitnessowy Beactivetv.pl, w którym dostępne są też odpłatnie pakiety materiałów wideo z treningami z Ewą Chodakowską.
Edipresse rezygnuje z magazynu „Be Active”
Magazyn „Be Active” zadebiutował w czerwcu 2015 roku, Ewa Chodakowska jest jego redaktor naczelną i ambasadorką marketingową. Miesięcznik jest skierowany do kobiet w wieku 18-35 lat zainteresowanych aktywnym stylem życia i zdrowiem. Publikowane są w nim treści dotyczące fitnessu, diet, zdrowego odżywania, ale także psychologii, seksu, mody i urody.
„Be Active” początkowo kosztował 7,99 zł, obecnie jego cena egzemplarzowa to 8,99 zł. Każde wydanie liczby 124 strony.
Według danych ZKDP w pierwszej połowie br. średnia sprzedaż ogółem magazynu wynosiła 24 814 egz., o 35,2 proc. mniej niż rok wcześniej. W całym ub.r. pismo sprzedawało się średnio w 37 597 egz., a w 2016 roku - w 51 698 egz.
Zastępcą redaktor naczelnej „Be Active” jest Ewa Janczak-Cwil, dyrektorem artystycznym - Maciej Moszyński, sekretarzem redakcji - Jowita Hakobert, a poszczególne działy redagują też Agnieszka Kamyczek, Beata Engelhardt, Maria Kowalczyk i Paulina Klepacz. Projekt graficzny magazynu przygotowała Marysia Mastalerz.
Bieżący numer „Be Active” jest w sprzedaży od dwóch tygodni. Edipresse Polska wyda jeszcze jedno wydanie magazynu, pojawi się ono na początku grudnia i potem rezygnuje z wydawania.
Edipresse Polska przekazało portalowi Wirtualnemedia.pl, że zaproponowało większości pracowników redakcji „Be Active. Dietetyka&Fitness” dalsze zatrudnienia, przy czym część z tych osób rozważa pracowanie dalej przy wydawaniu pisma już w ramach spółki Bebeio.
Bebio szykuje nową wersję „Be Active”
Jakie plany ma spółka Bebio wobec miesięcznika „Be Active”? - W tej chwili jesteśmy na etapie ustalania szczegółów, dotyczących płynnego przejęcia i wprowadzenia go na rynek przez Bebio. Magazyn nie zostanie zamknięty, ale na pewno zmieni się - mówi Lefteris Kavoukis.
- Gruntowne zmiany są naturalnym i niezbędnym etapem rozwoju każdego magazynu. Są one potrzebne, żeby zaspokoić zmieniające się potrzeby Czytelniczek i wyznaczać trendy rynkowe. Moim celem jest także znacznie bardziej zaangażować Czytelniczki w tworzenie pisma. Wierzę, że wszystko, co najlepsze dopiero przed nami! - zapewnia Ewa Chodakowska.
Spółka nie ujawnia na razie, w jaki sposób będzie zajmować się sprzedażą oferty reklamowej i dystrybucją „Be Active”: we własnym zakresie czy we współpracy z firmami z branży prasowej. Nie wiadomo też, kiedy ukaże się pierwszy numer magazynu przygotowany przez nowego wydawcę.
Bebio zajmuje się przede wszystkim sprzedażą produktów i usług oraz organizacją eventów opartych na wizerunku Ewy Chodakowskiej. W ub.r. spółka zanotowała wzrost wpływów sprzedażowych o 35 proc. do 21,9 mln zł oraz 12,8 mln zł zysku (wobec 8,52 mln zł w 2016 roku).
Dołącz do dyskusji: Edipresse rezygnuje z „Be Active”. Ewa Chodakowska chce przejąć tytuł
Ale się wyłoży. Nie takie tuzy się wykładały