Firma Ewy Chodakowskiej z 15 mln zł wpływów i 4,7 mln zł zysku. Dzięki e-commerce wzrost w czasie epidemii
W ub.r. spółka Bebio należąca do trenerski fitness Ewy Chodakowskiej i jej męża Eleftheriosa Kavoukisa zanotowała wzrost przychodów sprzedażowych o 12 proc. do 14,89 mln zł i spadek zysku netto z 5,55 do 4,68 mln zł. Epidemia spowodowała odwołanie eventów z udziałem Chodakowskiej, a jednocześnie wzrost sprzedaży w jej e-sklepie Bebio.pl i platformie BeActivetv.
W sprawozdaniu finansowym firmy Ewy Chodakowskiej i jej męża nie podano, ile wyniosły przychody z poszczególnych kategorii oferowanych przez nią produktów i usług.
Do spółki należy sklep internetowy Bebio.pl oferujący m.in. książki i płyty DVD zChodakowską, bilety na warsztaty fitness, sprzęt i ubrania sportowe, a także przekąski i suplementy diety. W marcu ub.r. firma wprowadziła do sprzedaży kosmetyki pod marką beBIO, dostępne także m.in. w drogeriach Rossmann.
Współpraca z Allegro i Frisco
Od paru lat firma Chodakowskiej oferuje też, pod marką BeActive TV, treści wideo: przede wszystkim programy treningowe, a także kilka sezonów serialu dokumentalnego „Fajterki”. Są one dostępne w serwisie działającym w modelu subskrypcyjnym: cena korzystania wynosi od 29,99 zł za miesiąc do 229 zł za rok.
Ponadto za pośrednictwem spółki Ewa Chodakowska podpisuje umowy marketingowe. Wiosną ub.r. trenerka została ambasadorką marketingową kolekcji Ohelo biżuterii W.Kruk i była jurorką w talent-show TVP2 „Dance, dance, dance”. Od wielu lat promuje Adidasa, na początku br. wystąpiła w jego kampanii wspólnie z Zuzanną Borucką, Dominiką Nahajowską i Anną Fritz-Fabijanek.
W połowie ub.r. Chodakowska promowała konkurs sklepu internetowego Frisco sprzedającego jej produkty żywieniowe. Natomiast na początku br. seria akcesoriów Chodakowskiej do ćwiczeń wprowadzono do sprzedaży na Allegro.
- W 2019 r podpisane zostały nowe kontrakty ze sponsorami. Nastąpił wzrost sprzedaży ze sklepu internetowego, oferowany asortyment został rozszerzony miedzy innymi o kolejne publikacje książek, płyt DVD z Ewą Chodakowską, sprzęt sportowy, ubrania do treningu, suplementy diety, a także usługę dostępu do treści video online - podsumowano w sprawozdaniu z działalności firmy.
Podstawą biznesu Ewy Chodakowskiej jest jej popularność w mediach społecznościowych. Na Facebooku jej fanpage ma obecnie 2,04 mln użytkowników, a na Instagramie - 1,9 mln. Jesienią ub.r. w sondażu zrealizowanym przez firmę Wavemaker Chodakowska uzyskała taki sam udział wskazań co lekarze (7 proc.) w odpowiedzi na pytanie o autorytet w tematyce zdrowotnej.
Koszty 41 proc. w górę, zysk dla wspólników
Wydatki operacyjne firmy Bebio zwiększyły się rok do roku o 40,8 proc. - z 6,22 do 8,75 mln zł. Przyczynił się do tego przede wszystkim wzrost kosztów usług obcych z 3,44 do 4,96 mln zł oraz kosztów określonych jako pozostałe z 1,09 do 2,25 mln zł.
Natomiast nakłady na wynagrodzenia zmniejszyły się z 1,04 mln zł do 736,1 tys. zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - ze 166,7 do 135,1 tys. zł. W firmie w ub.r. było zatrudnionych na etacie 9 osób, tyle samo co rok wcześniej.
Koszty amortyzacji zwiększyły się z 416,4 do 510,9 tys. zł, a zużycia materiałów i energii - z 67 do 160,5 tys. zł.
Dużo wyższy wzrost wydatków niż przychodów przełożył się na spadek zyskowności spółki. Zysk sprzedażowy zmalał z 7,08 do 6,14 mln zł, zysk brutto - z 6,82 do 6,11 mln zł, a zysk netto - z 5,55 do 4,68 mln zł.
W drugiej połowie września Ewa Chodakowska i Eleftherios Kavoukis na walnym zgromadzeniu wspólników (mają po 50 proc. udziałów Bebio) zdecydowali, że zeszłoroczny zysk netto spółki zostanie im wypłacony jako dywidenda do końca października.
Spółka komandytowa z 10,6 mln zł zysku
Do Ewy Chodakowskiej i Eleftheriosa Kavoukisa należy też spółka komandytowa Bebio. Mają w niej po 49,3 proc. udziałów, 1 proc. należy do Joanny Kowalskiej, a 0,4 proc. do spółki Bebio z o.o. pełniącej funkcję komplementariusza.
Według opisu w sprawozdaniu finansowym spółka komandytowa zajmuje się jedynie sprzedażą internetową diet. W ub.r. jej przychody sprzedażowe wyniosły 11,36 mln zł, po wzroście o 23,1 proc. z 9,23 mln zł w 2018 roku.
Koszty operacyjne spółki były stosunkowo niewielkie, wzrosły rok do roku ze 168,4 do 745,3 tys. zł. Wydatki na usługi obce poszły w górę z 37,8 do 320,5 tys. zł, a na wynagrodzenia - ze 105 do 289,7 tys. zł.
W efekcie zysk sprzedażowy i operacyjny firmy zwiększył się z 9,06 do 10,61 mln zł. Spółka nie miała prawie żadnych kosztów i wpływów finansowych ani nie płaciła podatku dochodowego, więc jej zysk brutto i netto też poszedł w górę z 9,06 do 10,61 mln zł.
W epidemii bez eventów, wzrost w e-commerce
Na br. zarząd spółki Bebio z o.o. zapowiedział poszerzenie oferty wydawniczej oraz asortymentu swojego sklepu internetowego. Oprócz treści wideo spółka ma prawa do magazynu drukowanego „Be Active”, który był publikowany przez Edipresse Polska od połowy 2015 do końca 2018 roku. Przejmując tytuł od wydawnictwa, Bebio zapowiedziało przywrócenie go na rynek, przy czym jak dotąd to nie nastąpiło.
Epidemia koronawirusa w dwójnasób wpłynęła na działalność firmy: uniemożliwiła organizację eventów, za to zwiększyła sprzedaż internetową.
- Zaplanowane na pierwsza połowę roku eventy (BeActive Tour) oraz Tygodnie Metamorfoz zostały odwołane, nie spowodowało to jednak spadku przychodów, bowiem nastąpił znaczny wzrost sprzedaży oferowanej w sklepie on-line (Bebio.pl), głównie sprzedaży kodów dostępu do platformy streamingowej (BeActive.TV) - opisano w sprawozdaniu firmy.
Dołącz do dyskusji: Firma Ewy Chodakowskiej z 15 mln zł wpływów i 4,7 mln zł zysku. Dzięki e-commerce wzrost w czasie epidemii